Problem: Spela upp musik från externt minneskort.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av NoOne2k, 13 okt 2011.

1. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har problem att spela upp musik från mitt 32gb Adata microSD-kort. Går jag via filhanteraren kan jag spela upp enskilda musikfiler från minneskortet i både den inbyggda musikspelaren och spotify.
    I den inbyggda musikspelaren kommer dock inte musiken som ligger på SD-kortet med i index på musik i telefonen utan bara den musik jag väljer att lägga på telefonen. Spotify hittar musiken på SD-kortet men försöker jag spela upp den så avslutas programmet. Spotify beter sig på samma sätt med musiken som ligger på det interna minnet: den går att spela upp felfritt.

Jag har för mig att allting fungerade som det skulle när jag skaffade telefonen och att problemet har uppkommit i samband med någon av de senaste uppdateringarna. Telefonen är uppdaterad till 2.3.5 och programmen i telefonen är uppdaterade till senaste version. Det konstiga är att musiken på SD-kortet indexeras i Poweramp, men det är inget program som jag trivs med så pass bra att jag vill lägga pengar på det.

Är det någon som har liknande problem eller en lösning på det hela?

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag använder Google's Music player 4.0. Har du provat den?
    Jag har inte provat de andra. Jag har 2.3.5 också. De funkar här som de ska iaf.

Här har du installationsfilen för 4.0 om du vill prova.
    https://swedroid.se/forum/54932-ice-cream-sandwich-music-player.html

3. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Har du haft samma problem som jag? För 4.0 ger samma resultat som den inbyggda: musiken på minneskortet indexeras inte :(

4. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det är inte så att musiken måste ligga typ i en struktur, typ media/audio för att det skall funka?

/qsec

5. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Inte som jag har märkt. En fråga förresten. När du sätter i en usb kabel till din lur och kopierar filer och så ifrån din dator och sedan tar ur den, ser du då i notifikationsfältet att den söker av mediat? Det är då telefonen skaffar sig en uppfattning var alla dina bilder, musik och video-filer ligger någonstans. Om den inte gör detta av någon anledning så kan de bero på detta kanske.

6. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Musiken som ligger på telefonen hittas oavsett var den ligger men för att pröva har jag lagt musik i /sdcard/external_SD/media/audio utan resultat.

Den söker alltid efter mediafiler när jag kopplar ifrån USB. Jag har även i telefonen kopierat filer från telefonens minne till SD-kortet. När de tas bort från telefonens minne försvinner de ifrån indexeringen :(

7. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Den ska säga:
    Mediesökning...USB.
    Mediesökning...SDKORT.

Gör den de för bägge? Om den gör de så fan vet.. du skulle kunna prova att formatera ditt SDkort inne ifrån telefonen å se om de är något fel av nåt slag. Jag har märkt att när jag formerade mitt sdkort med min zte blade så fick jag 29.18GB och när jag formaterade med min Samsung fick jag 29.23GB. Jag vet de är en long shot men kanske är nåt fel med ditt minne också. En formatering kanske fixar de. o_O

8. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Den gör mediesökning på både det interna minnet och externa minnet. Får formattera minnet när jag kommer hem ikväll för att se om det hjälper.

Är det någon annan som har samma problem som jag eller fungerar det för er?

9. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Om det är någon som skulle råka ut för liknande problem så är det bara att kopiera allt viktigt på minneskortet och formatera om det i telefonen så fungerar allt som det ska igen :)
    Det roliga med historien är att jag formaterade SD-kortet i telefonen i samband med att jag köpte det.
    Slutsats: det har ändrats något i telefonen i samband med någon programuppdatering.