Fråga: Spela upp musik via usb

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av maxjoh, 12 jan 2012.

1. maxjoh

maxjoh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har på min gamla htc hero kunnat spela upp musik via usb i min bil. Bara kopplat ihop mobilen med bilen hur enkelt som helst.
    Men nu har jag köpt en SGS2 och jag får det inte att fungera!
    Hur ska jag bära mig åt? Bilen säger bara att mobilen är "oläsbar".

Tack på förhand

2. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Du har nog samma problem som sva i denna tråd. Bilen förväntar sig musik i en viss folder, om du har musik i en annan folder så är den inte smart nog att göra en sökning efter *.mp3 och du får då meddelande om att det inte finns någon musik.

Eftersom det gäller musik borde problemet vara lite enklare att lösa för dig. Testa att lägga musikfiler på det interna minnet i samma folder som du hade på din Hero. Då borde bilen hitta musiken. Det borde också gå att mounta det externa minneskortet så det ser ut som filerna ligger på rätt ställe på internminnet, men det är lite för avancerat för min del.

3. maxjoh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu provat att lägga musiken utanför alla mappar, på det interna minnet och även på ett SD-kort, likadant som på Heron. jag har provat att aktivera usb-debugging men inget verkar fungera. Jag har också provat en sak som jag tycker är lite konstigt, att när jag aktiverar masslagringsenhet via (Trådlöst/nätverk -> USB-funktioner -> USB-Masslagring) så avbryter telefonen usb-masslagringen efter några sekunder när telefonen är inkopplad i bilen...

Hur kommer det sig att det inte fungerar? Jag kan koppla in massor av olika telefoner och mp3-spelare i bilen men inte min SGS2!

Känns nästan värt att gå tillbaka till min hero just nu

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kanske helt enkelt inte är kompatibel med din bil... Osis.

Lägg musiken på ett usb minne eller något, problemet löst.

5. maxjoh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men då undrar jag om det bara är SGS2 som inte fungerar i bilar eller om det är android 2.3.5(som jag har) som gör det omöjligt. Min gamla hero fungerar ju liksom och vet flera med HTC desire som brukar spela musik via usb.

Kanske ICS fixar till problemet :)

6. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Lol. Använd Heron som mediaspelare i bilen och SGSII till allt annat kanske?

7. maxjoh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa men känns ju rätt dåligt att en så pass bra mobil inte ens klarar något en gammal hero klarar av

8. Don_M

Don_M Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

"inställningar" > "dockningsinställningar" > "ljudutgångsläge"...? Den har jag ikryssad när jag har mobilen i min bildocka, annars skickar den inte ut ljudet genom usb-porten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk