Spela upp stora filmer på minipc:n

Diskussion i 'TV' startad av oidia, 1 jan 2013.

1. oidia

oidia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag kan ladda ner till min laptop och streama till mini pc:n om bägge är anslutna via sladd annars funkar inte riktigt 720 / 1080 som det ska.

Jag kan ladda ner direkt till ett minneskort / usb disk från minipc:n och spela upp detta i 720 / 1080 så länge filerna är små (2-4 gb).

Frågan är vilket som är bästa lösningen för att kunna spela upp stora filmer direkt från ett sd kort eller en usb disk? Har testat att formatera disken med NTFS, men den varnar fortfarande för file system file size exceeded när jag försöker ladda ner.

Det bästa vore ju om jag kunde ha en usb disk ansluten som jag laddar ner till och kollar på direkt på minipc:n och slipper således helt en annan dator, men har inte lyckats få detta att funka. Någon som löst detta på något bra sätt?
    Tack

2. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Provat med exFAT? NTFS borde rimligtvis fungera om minipcn stödjer det...

3. oidia

oidia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja. Exfat stödjer inte stora filer? eller har jag fattat det fel? Det är fat som inte gör det kanske?

Med ntfs så kan jag kopiera filer till en extern disk från datorn och spela upp dessa. Men jag kan inte ladda ner dem på pc'n... Kanske är inbyggt i systemet att den inte stödjer det?

4. lille_skutt

lille_skutt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det för filsystem på pc'ns minne? Kan ju hända det är FAT32 och då fungerar det inte.

5. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Vet inte hur bra NTFS-stödet är under Android. exFAT är ett nytt filsystem som löser många av de problemen man har med FAT32 (max 4GB filer tex).

Stöds av Windows sedan XP SP3, OS X 10.6, men inte alla Android-builds stödjer detta. Vissa tillverkare har implementerat det (kräver licensiering av Microsoft), förhoppningsvis kan du få in det i en custom firmware eller genom att ladda moduler manuellt annars.

Annars, testa om NTFS skulle funka med något sånt här:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.paragon.mounter&hl=en

Och vad menar du med "Med ntfs så kan jag kopiera filer till en extern disk från datorn och spela upp dessa. Men jag kan inte ladda ner dem på pc'n" ? Förtydliga vad du kallar vad så blir det enklare att hänga med.

Last edited: 6 jan 2013
    oidia gillar detta.
  6. oidia

oidia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har en app för att montera ntfs, så om jag ansluter en extern disk med ntfs så kan jag öppna stora filer på den. Men inte skriva stora filer till den. Jag kan skriva små filer, men vid stora så varnar den.
    Hoppas att jag förklarat lite tydligare nu iaf...