Problem: spela upp VOB filer på GNOTE

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Oceanic, 22 maj 2012.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 307
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag vet att det inte är möjligt att spela upp VOB filer, vilket är det bästa sättat att göra om vob filerna till spelbart format ?
    och framförallt så vill jag inte ha destruktiv komprimering, finns det möjligt att t.e.x konvertera utan att komprimera själva video kvalitén, det är viktigt att det går snabbt också, men om det är lossless konvertering så borde det gå snabbt...

och går det på någotvis att använda ifo filerna på dvs ?

om jag konvertar vill jag ej ha en STOR fil då som vi bekant vet att filer över 4GB inte fungerar..evntuellt om det finns något ENKELT sätt att splitta filen utan att behöva konverta /komprimera.

Vill som sagt, kunna få 1080 filmer till tvn via MHL så vill ha bra kvalitén..men 4gb gränsen på filer krånglar till det...

Och..är det möjligt att utöka codec stödet i samsungs video spelare ???
    Finns säker andra video spelare..men jag tvivlar starkt på att dom andra använder gpun/cpun lika effektivt...

Last edited: 22 maj 2012
  2. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Jag kan tipsa om MX och BS player. Enligt en forumtråd ska MX ta vob, är inte helt säker med BS, men den tar i alla fall 720p utan problem. Så testa. Båda finns i gratisversioner.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har själv MX Player Pro.

Har inte själv provat med VOB filer men enligt utvecklarens webbsajt så stöder den följande:
    ■Plays almost every movie files including .3gp .avi .divx .f4v .flv .mkv .mp4 .mpeg .mov .vob .wmv .webm .xvid and many more.
    ■Processor optimization

Länk till webbsajten:
    https://sites.google.com/site/mxvpen/

4. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Så länge du är på en av Samsung romar ska hårdvaruacceleration fungera på alla de "kända" videospelarna, så som MX video player och Dice player. Och stock såklart. Lika effektivt. Med andra ROM:ar (CM9, AOKP osv) har HW-stödet dykt upp på sistone också iofs.

Alla videospelare (inklusive stock) gör hårdvaruavkodning på exakt samma sätt för formaten som är tillgängliga i en given mobil. På Note är det väldigt många format som stöds i hårdvaran jämfört med mobiler från andra tillverkare. Videospelarens gränsnitt är alltså bara ett skal som läggs ovanpå video som spelas upp av hårdvaran. Det gäller alla spelare.

Det intressanta händer när man försöker spela upp ett format som egentligen inte stöds av mobilens hårdvaruavkodare. Då kickar "software decoding" in och då glänser t.ex. MX video player och erbjuder stöd för ytterligare format med god prestanda. Inte lika god som native HW-avkodning såklart.
    Din fråga om det går att utöka stock-playerns kompatibilitet har svaret "Nej". Däremot kan man med lite vilja misstolka MX players beskrivning i Play som att dom har lyckats lura "hårdvaran" att avkoda annars inkompatibla format. Det är lite diffust vad som menas med "hårdvara" då, tycker jag.

Last edited: 22 maj 2012