Fråga: Spelar musik när meddelande (mail) kommer?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av davidskog, 19 aug 2014.

1. davidskog

davidskog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Samsung Galaxy S5 med senaste Android 4.4
    När något kommer i appen Meddelande så spelas någon förinställd "hissmusik" i telefonen (spelas för evigt tills meddelande bekräftats). Finner inte var man ändrar denna inställning, har letat i alla inställningar men kan inte finna denna inställning.

Var ändrar / tar man bort denna musik? Tacksam för tips.
    Jag är endast ute efter de korta ljudsekvenserna (Ring, Plums, m.m.) vid meddelande, och detta är också inställt som önskat på telefonen.

Fattar dock inte var denna hissmusikslinga kommer ifrån?

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag förmodar att du menar standardappen för sms i touchwiz? Jag använder inte den appen, utan hangouts för sms, så jag kan inte guida dej exakt var du ska leta, men det finns 2 ställen för att ange notifieringsljud. Det ena är Systeminställningar > Ljud > Meddelanden. Det finns också möjlighet att ändra notifikationsljudet i inställningarna för själva meddelandeappen, bara att leta där, samma med mejl.

Det är ändå konstigt att du får musik vid meddelanden, det förinställda ljudet är en vissling.

3. davidskog

davidskog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är den appen jag menar.
    De inställningar jag finner ligger på de ställen du säger.
    Dock är endast visslingar o.d. inställt här.
    Hittar ingen inställning över huvud taget om musik för detta. Helskumt!

En Factory Reset kanske kan hjälpa?

Annars, är Hangouts bättre?
    Någonstans kan man väl ange denna som app för ändamålet istället och då kanske problemet försvinner?

4. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Verkar mycket konstigt. Vi har 3 st sgs5 i familjen och ingen har råkat ut dör något liknande. Det kanske är någon annan app som stör? Fundera igenom vilka andra appar du installerat, om det kan vara någon av dem som stör?

Om du installerar hangouts så borde du, när det kommer sms, få upp valet med vilken app det ska öppnas och sen om du vill använda den som standard.

Lite går också att göra i porogramhanteraren som finns i systeminställningarna. Man kan hindra notifieringar från en viss app och man kan tvinga stopp och vissa appar, tex meddelanden (standard sms-appen), kan deaktiveras.