Tänkte lista de spel (förutom de man fått med i Pro abonnemanget) som jag köpt för er som vill ha lite tips. Samtliga spel har testats i "Bästa bildkvalite" (4K) med CCU och kontroller på en OLED med HDR påslaget om inget annat angivits. Spelen körs i spelläge på TV'n för att minimera input-lagg.
RDR2 : Kör det oftast i 60fps (1080p) då jag tycker det flyter på så mycket bättre. Kanon spel från rockstar som inte undgått någon. Följsamt utan något märkbart input-lagg (jämfört med konsolversionen).
Metro Exodus : Aldrig spelat något metro spel förut men fick lite Fallout 4 vibbar av detta spelet. Massor med fiender och alltid slut på amo gör detta spel utmanande. Vackra vyer. Dessvärre upplever ett input-lagg. Stängde av motion blur, vilket gjorde det liiiiite bättre. Detta är det spel som jag verkligen inte får känslan av att spela lokalt. Otroligt sega laddningstider (va det inte det vi skulle slippa med Stadia?

)
Ghost Recon Breakpoint : Utmanande smyga/döda spel. Snyggt grafiskt. Upplever även här ett slight input-lagg. Inte lika allvarligt som i Metro Exodus. Inga grafikinställningar i själva spelet för att förbättra detta. Har inte testat PvP läget eller Co-op missions.
Trials Rising : Som alla spel i den här serien så är detta ett spel som testar ditt tålamod.

Spelet flyter på bra i Stadia. Det finns inga inställningar för grafik/fps. Men spelet verkar rulla på i 60fps (4k låter jag vara osagt).
Shadow of the tomb raider : Här finns det inställningar i själva spelet där man kan prioritera utseende och fps. Kör det i 60fps då jag inte märker någon större skillnad i grafiken. Just tomb raider spelen känns otroligt optimerade för Stadia då jag upplever samma input-lagg som om jag hade kört det på min PS4/PC lokalt. Kul, men lite kort äventyr (om man inte tar alla side missions). Rekommenderas.
Click to expand...