[Speltips] Exitium: Saviors of Vardonia.

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 24 nov 2011.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Kanske något i väntan på Zenonia 4? Vi har att göra med samma typ av nostalgidoftande action-RPG. Måste dock säga att jag har lättare för att uppskatta Exitium av flera anledningar. Det presenterar en story som lockar, och inte bara hacka på monster, som Zenonia gjort sig kända för.

Välj en av fyra klasser och bege dig ut i en riktigt välskriven och välritad saga. Mängder av vapen, rustningar och magier utlovas.

Väljer att länka gratis- (demo-) -versionen, man kan enkelt köpa hela spelet från dess menyer.
    https://market.android.com/details?...yYXhpcy5nb29nbGUuZnJlZS5leGl0aXVtYW5kcm9pZCJd

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/oM_q9hBSJWI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

2. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vad fan är det med alla nya spel som inte fungerar på SGS?

3. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ja, jag upplever samma sak med SGS2, nu kanske detta spel fungerar men det här med spel som enbart fungerar på vissa telefoner börjar bli lite trist. Visst jag förstår utvecklare av premium spel som enbart utvecklar för Tegra då NVidia gör det möjligt för dem att tjäna lite pengar på plattformen och att även utvecklare behöver mat på bordet. Detta hjälper dock inte mig, jag vill spela på min mobil och det är alltför många spel som inte fungerar som de skall. Man får se hur man gör när. iPhone 5 släpps, ryktet säger ju att de slutligen väljer att använda en 4" skärm och då kanske de blir en sådan även ifall jag politiskt avskyr att ge mina pengar till ett sådant företag.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Håller med, börjar bli jobbigt det här, fragmentering är det sista Android behöver och Google måste sätta ner foten och förklara för idioterna på Nvidia och Qualcomm att man ska skippa deras jävla "tegrazone" och "qualcomm zone" och allt ska vara tillgänligt för alla lurar (förutsett att de har hårdvaran för att klara av det)

5. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Problemet med din tanke är att många inte hade utvecklat för Android överhuvudtaget ifall det inte hade varit för Nvidia. Det säljs alldeles för lite för Android och det priratkopieeas allt för mycket. Den friheten som Android ger oss missbrukar vi. Personligen tror jag inte att Android kan bli en plattform för spel, då själva grunden gör att vi kan missbruka dem och Google skulle behöva låsa till ordentligt för att stoppa fragmentering och kopiering.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag är säker på att om Google sätter sig ned och diskuterar problemet så lär man komma fram till en adekvat lösning till detta irriterande problem som länge har funnits för Android.

7. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jaså kommer de att göra det? Vad jag har sett under de år jag haft Android så är det stark ovilja att ens försöka kontrollera detta och egentligen bygger väl hela Android att man inte skall kunna kontrollera det ens.

Android är och skall vara fritt och det är meningen att det skall vara fritt. Medlemmar i 'Open Handset Alliance' ska ha friheten att göra mer eller mindre som de vill med den öppna koden i Android, däremot om de skall använda de Google-ägda applikationerna såsom Gmail eller Android Market måste de infria vissa krav men det är allt.

Vad jag som sagt sett av Google är att de egentligen premierar fragmentering och det gör de genom att deras referenshårdvaror alla kommer från olika hårdvaruplattformar, de har ju tom använt en Tegra2 platta som referensdesign gör deras Honeycomb.

Som sagt Android är bra på mycket men är det en speltelefon man vill ha, skall man nog leta någon annanstans eller nöja sig med situationen.

8. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jaså kommer de att göra det? Vad jag har sett under de år jag haft Android så är det stark ovilja att ens försöka kontrollera detta och egentligen bygger väl hela Android att man inte skall kunna kontrollera det ens.

Android är och skall vara fritt och det är meningen att det skall vara fritt. Medlemmar i 'Open Handset Alliance' ska ha friheten att göra mer eller mindre som de vill med den öppna koden i Android, däremot om de skall använda de Google-ägda applikationerna såsom Gmail eller Android Market måste de infria vissa krav men det är allt.

Vad jag som sagt sett av Google är att de egentligen premierar fragmentering och det gör de genom att deras referenshårdvaror alla kommer från olika hårdvaruplattformar, de har ju tom använt en Tegra2 platta som referensdesign gör deras Honeycomb.

Som sagt Android är bra på mycket men är det en speltelefon man vill ha, skall man nog leta någon annanstans eller nöja sig med situationen.

9. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Med tanke på att väldigt många köper smart phones just pga möjligheten att köpa bra appar och spel borde det ligga i deras intresse att åtgärda vad det nu är för problem som gör att de större utvecklarna inte släpper sitt material till android. Annars tror jag de tappar en stor del kunder de fått av det senaste årets massiva tillväxt. Open source osv i all ära...men ska man ha det och inte göra något åt detta problem får man finna sig i att leva i Apples skugga.