[SPELTIPS] Parallel Kingdom

Discussion in 'Spel' started by DaMightyTom, Dec 18, 2011.

1. DaMightyTom

DaMightyTom Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Parallel Kingdom är ett gratis MMORPG som sprider sig över flera olika plattformar.
    Spelet använder sig utav GPS och Google maps för att lokalisera dig och sedan utspelar sig spelet bokstavligen på din egna gata. Spelet är i skrivandets stund nära 1 miljon spelare.

Spelkartan har alltså samma yta som vår egna planet.
    Det spelet går ut på är att man ska bygga upp sitt kungarike. Man placerar ut flaggor som markerar sitt territorium. det finns även många olika typer av grottor och uppdrag man kan göra för att få föremål som är riktigt bra.

Här har ni enYoutube video och en artikel som summerar spelet på ett bra sätt.
    En artikel om spelet.

Parallel Kingdom offers a real world twist to the RPG, creating an MMO that casts the entire Google maps world as a potential battlefield.
    -IGN Wireless

"Mash together a fantasy-themed ARG, MMO design goals, somewhat roguelike combat, GPS technology, and Google Maps, and you get Parallel Kingdom — in short, you get a game I’ve wished existed ever since I got a smartphone."
    -MMOReporter.com 2/21/2011

Hur börjar jag lira?

Först så tankar du hem spelet: Parallel Kingdom Android Market

Referral Code

Sen registrerar du dig.
    Vill man ha extra food och guld när ni startar (det vill ni verkligen ha) så kan ni skriva in wkwzbc som referral code när ni registrerar er så får jag också lite extra food för att jag tippsade er om spelet.

Plus att jag tror att vi automatiskt blir vänner så man kan hålla kontakten och spela tillsammans

Lite tips och råd

Först ni ska göra är att gå med i en stad. Det kan vara staden där ni bor (om någon byggt en stad det vill säga) eller en större stad, som stockholm eller götebord. Min stad, Västerås var relativt inaktiv så jag kommer antagligen flytta på mig när jag börjar få iordning på allt.

Sen är det bara att börja samla material, bär, trä, använda alla gruvor som ni ser. Ni kommer även att få en mentor som kommer att hjälpa er ytterligare att svara på frågor.

2. DaMightyTom

MINA ENHETER

Spelat nu ett par dagar och jag är helt fast.
    Fantastiskt roligt, och med ett häftigt endgame där olika kungadömen kämpar om att behålla sitt territorie och bekämpar stora krig mot varandra.

Jag försökte ta mig från stockholm till göteborg genom att använda andra människors territorie samt att placera ut lite eget där det inte gick så jag kunde ta mig frammåt.

två timmar senare var jag i Skövde, fortsätter färden ikväll :)

Använd min referral code så får jag ett meddelande om det (såg det tidigare idag då en kär swedroidare registrerade sig) så kan jag lägga till er som vän så kan jag guida er genom den första biten som kan vara lite förvirrande.

3. DaMightyTom

MINA ENHETER

Hah min först referree :)
    Anna18 välkommen.

Kul grej idag var att vi snackade lite tidigare då jag fick mail att hon använt min kod för att registrera sig och sedan var jag ute med hunden och jagade lite (man hoppar omkring på oägd mark) så hittade jag henne nedåt mot Göteborg medans jag utgick ifrån mellansverige och arbetade mig nedåt.

Värt att nämna är att den spelyta man har varje gång man byter spelfält är kanske 5km diameter.

4. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kräver inte appen ganska konstiga åtkomster? "Tjänster som kostar pengar" "Skicka sms" osv.

5. DaMightyTom

MINA ENHETER

Reagerade på det också till en början och läste runt lite på forumet och det är ingen som sagt nått.

Och eftersom man kan köpa food den valuta förutom guld som används i spelet genom paypal och google checkout så kan jag tänka mig att det där är insatt för eventuella framtida möjligheter att köpa food genom SMS.

Jag vet ju dock inget, men jag tvivlar på att spel med 1 miljon nedladdningar endast på Android sidan har mycket att vinna på att lura folk som redan köper valutan hos dem, eller den gratisreklam de får för deras andra spel.

6. Blondyz

MINA ENHETER

Nä, förmodligen inget att noja över..

Men eftersom jag började mitt i Malmö, inte kunde bygga på territorium jag inte äger och inte kunde gå utanför det så drog jag på mig min foliehatt och avinstallerar, med hatten på kan man alltid skylla på något ;)

7. DaMightyTom

MINA ENHETER

har inte kommit ned till malmö än.

Just nu bor jag i Bromma, inte riktigt där jag bor i verkliga livet men tillräckligt nära. Här finns det gott om flaggor som är public som man kan snurra runt jaga.

I början ska man inte försöka utöka sitt territorie utan mer samla på sig grejjer man kan sälja så man får ihop lite food.

Hör av dig om du blir sugen på att lira så kan skickar jag en inbjudan till där jag befinner mig så har du gott om jaktmark att leka av dig på.

8. Blondyz

MINA ENHETER

Ska höra av mig om jag blir sugen.. Mycket att stå i nu i juletider dock, så blir nog nästa år i så fall.

9. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Tyvärr är spelet rätt segt i början om man inte vill lägga pengar på att köpa Food. Man måste ha food för att gå upp i level t.ex. eller för att köpa forskning så man kan ha fler av olika saker.

Jag tror att numera kan man bara ha en oljekälla om man inte köper fler för food? Och så måste borgmästaren bygga raffinaderi numera för att kunna göra refined oil (förut kunde man köpa det för food i alla city halls).

10. DaMightyTom

MINA ENHETER

Sånt där behöver inte en ny spelare tänka på i början ger spelet en ny spelare food genom stt bara slå på gubbar.
    I början så behöver en spelare en förståelse för spelet och att man nåste.samla materiaö för att sälja innan man pangar upp flaggor för alla sina material

11. Nerre

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Va? Får låg-levelspelare food från monster? Jag har samlat grejer och sålt för food på trade post för att kunna levla. Man får väl nåt hundratal food från början men det kostar ju 80 att levla.

12. DaMightyTom

MINA ENHETER

Ja man får frekvent "you have earned 2 food" när man slår på gubbar.

13. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Vart hittar jag ett raffinaderi i bromma? Och så har jag byggt en diamantbyggnadsak med golems, hur sätter jag fee på den så andra kan samla mot gold?

Sent from my Desire HD

14. DaMightyTom

MINA ENHETER

Vet inte om bromma har ett raffinaderi. Jag åker till Köln om jag behöver refined oil, du borde ha den i din travel list automatiskt som Trade hub.

I ditt inventory så ser du, crystal harvest is disabled, iron mines is disabled osv. Där kan du bestämma va det ska kosta för andra att använda dina grejjer.

15. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Sweet tack, borde finnas för pc detta

Sent from my Desire HD

16. DaMightyTom

MINA ENHETER

Det finns. Tyvärr är det inte samma server som på mobilerna så de kör sitt egna race. (tappar lite sin charm enligt mig att kunna sitta på tåget hem och lira lite).

17. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Upptäckte det precis, men fan va tråkigt att man inte kan spela på samma gubbe.

Jag får bara en grå ruta med Chrome..

Last edited: Dec 26, 2011
  18. Nerre

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Eftersom vitsen med spelet är att man ska använda GPS för att förflytta sig funkar det dåligt att köra på PC. På mobilen funkar inte relocate om man har ställt in "Allow mock locations" för att folk inte ska kunna fuska.

19. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jag har bara använt gps första gången då jag hamnade på min gata, sen ser jag inget fel på att fortsätta på pc

Sent from my Desire HD

20. DaMightyTom

MINA ENHETER

spelar man för mycket PK om man går i tankarna att ta en snabb resa till nått avlägset ställe bara för att ta "relocate me" så man slipper resa och sätta upp flaggor i 3 veckor för att ta sig till häftiga platser? :P