[Speltips] Robozzle

Diskussion i 'Spel' startad av phucker, 3 feb 2011.

1. phucker

phucker Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte tipsa om ett riktigt roligt spel för dom som gillar att anstränga de små grå.

Spelet heter Robozzle och har tidigare bara funnits i Silverlight på utvecklarens hemsida. Efter det släpptes den till Iphone och har nu letat sig fram till Android.
    Än så länge så är det en aning buggigt och innehåller inga direkta menyer eller inställningar. Man kan bara ladda hem en stor mängd banor och spela dom.

För den som ännu inte spelat detta underbara spel så rekommenderar jag STARKT att ni först kör igenom den tutorial som finns på Robozzle. Utan att förstå hur spelet är uppbyggt står man väldigt liten chans att klara banorna.

Spelet går ut på att man programmerar en liten robot att samla prickar/stjärnor på en flerfärgad bana. Det svåra är oftast att få den att gå igenom banan på så få kommandon som möjligt.

Spelet hittar ni här!

Lev väl!
    //
    Phucker

Hårig och kirkx10 gillar detta.
  2. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Det var klurigt. Har bara klarat två lätta banor.

3. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Det har kommit en ny version som visar svårigheten på olika banor vilket gör det lättare att veta vilka man ska börja med. Det är dessutom lite hjälpande text (som inte jag läst) när man börjar spela.

4. Hårig

Hårig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Bästa spelet på vääldigt länge. Kanske någonsin, iofs har jag programmerat mycket och älskar denna form av problemlösning. Tyvärr så suger gui:it i dagsläget

5. phucker

phucker Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, GUI:it är riktigt dåligt och många av de funktioner som websidan har saknas. Så jag kan förstå om det inte är så många som spelar det till android.

Men för dom som spelade det tidigare när det bara fanns på webben och kan systemet så behövs det inte så mycket tutorials eller andra funktioner, jag är bara glad att jag äntligen kan spela det på mobilen när jag känner för det.

Jag var rädd att ingen skulle utveckla det, och en version av silverlight som fungerar till android lär ju inte ligga runt hörnet. :D

Men spelet är helt underbart, känslan när man äntligen listar ut en av de svårare banorna kan göra min dag.

6. Hockert

Hockert Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Håller med! Spelet är riktigt roligt! Lite bugfixande och lite snyggare gränssnitt så kan detta blir stort!

7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Sjukt roligt :). Synd bara att UI't är ganska fult, får hoppas på att de fixar till det lite i någon kommande uppdatering.

8. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tog upp detta spel igen. Synd att knapparna som man väljer instuktioner med har blivit så små i någon av de senaste uppdateringarna.
    Fortfarande riktigt bra spel, dock!