[Speltips] TibiaME | Världens första (och bästa?) MMORPG till mobiler

Diskussion i 'Spel' startad av Ambalrith, 28 jul 2011.

1. Ambalrith

Ambalrith Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!
    Skulle vilja rekommendera TibiaME, häromveckan kom en officiel TibiaME klient till Androidmarket så tänkte att det var dags att rekommendera det för er.
    Man spelar som Warrior eller Wizard, sedan det klassiska med ett MMORPG med nivåer, uppdrag och monster.

Det släpptes redan 2003 men då till Java mobiler i Tyskland, sedan har det växt och finns nu över hela världen, väldigt populärt i Asien då de var tidiga med billiga internet anslutningar i mobiler.

Finns 30 olika servrar och de heter från 1-30. Endel äldre servrar har lite mindre använder så skulle rekommendera server 1-5 om man vill träffa lite folk.

Det är helt gratis, finns alternativ att betala för ett premium konto för ungefär 10 euro för 4 månader.

Företaget bakom är ett självständigt företag från Regensburg i Tyskland. De släppte sitt första spel 1997 som heter Tibia, som också det är ett MMORPG. Just nu är de ungefär 50 anställda så det finns utvecklingskapacitet. Ungefär fyra stycken kartuppdateringar av TibiaME per år.

Själv spelar jag på server 1 som Ambahlrith

Testa!
    Länk till market:
    https://market.android.com/details?id=com.cipsoft.tibiame&feature=search_result

Bilder:
    TibiaME - Screenshots - XHTML

TibiaME - Home - XHTML-MP
    CipSoft GmbH - Online Entertainment

2. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

meh, Pocket Legends är 100x bättre :P

3. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

är det liknande pocket legends att man måste betala efter ett tag för att få nya maps och likande?

har inte möjlighet att ladda ner nu.