Hej en kompis till mig har en gs2 och i samsung apps har han hittat ett spel som heter Paladog, dock verkar inte detta spel finnas i market (har en galaxy nexus). Är det någon som vet om liknande spel finns till min telefon? Spelsätt där man går i sidleds, spawnar units och kan använda spells tack på förhand
Tror jag fick Paladog från Samsung Apps om jag inte minns fel. Dock vet jag inget spel som är likt det :/
Det är rätt unikt, men spel som Cartoon Wars, Dragon Hunter och The Wars KAN funka om du sänker kraven lite. Det finns en term, "castle defense", som brukar beskriva den här typen av sidoscrollande "tower defense" där du skickar ut enheter i krig mot en växande ström av fiender som kommer från andra sidan skärmen.
Spel som BowQuest: Pandamania och Bumbledore har också upplägg som liknar det du söker, men inte helt ändå.
Inte riktigt vad jag söker har testat bumbledore men där har man bara en gubbe som ska döda, men nu vet jag vilken kategori av spel jag ska söka om någon annan vet något som kan vara något är jag öppen för förslag