Spica? E72 (nokia)? annan?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Axer, 29 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hm... Är det stor skillnad på t.e.x legend och spica (hårdvara)? för ram spelar ju ej roll om man rootar den till 2.2 och sånt ;p. Sen är e72an (kanske lite fel forum för det men jaja) underbar men operativsystemet är hemskt :( . Eller nån annan prisvärd med bra hårdvara för root?

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur mycket RAM du har ändras inte av att du rootar den och/eller lägger in Android 2.2 ^^

3. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nej men asså med 2.2 kan man väl ha appar på minneskortet? :P menar så

4. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

RAM är arbetsminnet, som RAM-minnet på datorn, där ligger appar som körs just nu. Det minnet som applikationer sparas på kallas ROM. :)

5. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Precis som föregående skrivare skrev. Däremot kan jag tänka mig att version 2.2 av android operativsystemet är bättre optimerat och på så sätt kan programmen och operativsystemet hantera ram minnet bättre dvs att mer minne frigörs som kan användas till att öppna fler sidor i webläsaren eller ha fler program igång dvs multitasking. It kunskap 1 on 1 you know;), dagens moderna smartphones har mycket gemensamt med datorer så kan man det ena kan man det andra.

Sen ang att man kan installera programmen på minneskortet i android 2.2 stämmer men utvecklaren av programmet måste lägga till den möjligheten för programmet så alla går inte att lägga in på minneskortet. Det är bra tänkt att man kan lägga in programmen på minneskortet istället för rom minnet. själva rom minnet borde ju egentligen bara använda operativsystemet och ev gränsnitt som är utvecklat av tillverkaren.

Ang nokia e72 förstår jag inte riktigt vad du menar med den och vad du vill få fram. Att det är en telefon som är väldigt bra och som du är nöjd med bortsett från operativsystemet eller? Den använder symbian som os

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.