Spica och 2.1?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av söder, 17 jan 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Själv har jag precis beställt en Nexus One, och hade innan en Galaxy. Den övergav jag då jag förstod att det skulle bli krångel med uppdatering från den gamla 1.5, och köper nu istället en Nexus One.

Någon som vet hur det är med uppdateringar till Spica? HTC har ju gått ut och bekräftat att deras Hero iaf ska få 2.1 (vad som händer efter det vet jag inte), men vad säger Samsung om Spica? (och har de förresten sagt nått mer om Galaxy?)

Tjejen min ska också ha en ny mobil, och hon har själv sagt att hon hade haft behov av GPS, och jag personligen tycker inte hon ska ha nått annat än en Android.

Så känns som jag står mellan en vit Spica till henne, eller en vit Hero.

Eftersom Heron ska få sin 2.1 så väger den tungt, men samtidigt vet jag att Spica är något slags mellanting till de nya (Nexus) och de äldre (Magic, Hero, Galaxy) i hårdvara.

Kan någon ge mig lite kortfattad info om detta?

Tack.

/Söder

2. sidstyler

sidstyler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samsungs support säger att det är bekräftat att Spican ska få en uppgradering (om det blir 1.6, 2.0 eller 2.1 har jag ingen aning om). Samt att uppdateringen ska ske i början av året, vilket för mig låter februari-ish.

Men överlag är det mycket snack och ingen verkstad kring den kommande uppdateringen.

3. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
  4. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det känns som att alla befintliga telefoner borde kunna få 2.1 iaf, och att alla tillverkare sedan kan göra som de vill, och skita i att hänga med i Androids utveckling (det känns som det är det de vill, att de bara vill komma åt en billig lösning till sina mobiler.)

Hade Hero och Spica får en uppdatering, så hade de iaf varit två bra mobiler som folk hade kunnat vara nöjda med.

/Söder

5. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jo men det hetta 1.6, och sen 2.0 och nu 2.1 till Heron också. Så man kan ju hoppas det är en 2.1 som kommer till Samsungs med.

Har det fortfarande "nekat uppdatering" på Galaxyn?

/Söder

6. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Någon som vet om det blir nogon uppdatering till lg eve sorry om jag frågar här?