Spica startar om lite då och då...

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av shaq, 11 dec 2009.

1. shaq

shaq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min telefon startar om sig lite då och då, i samband med att jag ska låsa upp den med låsknappen. Har någon annan erfarit detta?

2. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Hade så på min Galaxy i7500 i början, innan de fixade firmwaren. Fast den bootade om utan att jag rörde den.

3. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har hänt mig en gång, men inte fler. Prova att återställa mobilen.

4. ebolasmurf

ebolasmurf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen hängning eller omstart.. men när jag skulle spela upp ringsignaler så hackade de något dj*vulusiskt.. trodde först min speaker var trasig.. men.. sen kom jag påmig själv att jag inte startat om den sen jag fick den och installerat en massa apps och dessutom lekt lite med task managern.. ehum.. en snabb omstart (slå av och på) löste problemet galant.. :)

känns lite som att man får hålla koll på vilka apps man lagt in.. vissa är kanske inte optimerade för 1.5 utan 1.6 alt 2.0..

Samsung säger ju att spican ska upp till 2.0 i vår.. vi kan ju bara hålla tummarna :)

5. Kvillen

Kvillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min har bootat om sig två gånger, när jag använt gpsen, jag anar och tror att det är för att jag kört "My tracks" som använder gpsen och sen startat google maps när Mytracks ligger i bakgrunden (glömt döda med task killer), kan vara när två apps vill ha samma gps eller vad man ska säga, inte hänt på en vecka nu men får väl se i framtiden :)

Mvh

6. shaq

shaq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, jag tycker mig också ha märkt att det händer speciellt när GPSen används (MyTracks, faktiskt här med...).

Lite störigt... Speciellt som man inte verkar kunna stänga av Telia-ljudet när den startar upp igen. Jag störde på ett möte häromdagen...

7. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Välkommen till klubben. Körde en återställning men problemet kvarstod. DOA-returnerade telefonen till Brightpoint pga detta fel samt en död/frusen pixel, vilket Brightpoint inte kan bekräfta utan vill skicka till tillverkaren TROTS att en pixel är död. Har även mailat Samsung som påstår att de inte känner till detta fel varken på i5700 eller i7500, TROTS att de släppt firmware-uppdatering till den senare som löst problemet. Tack Samsung, tack Brightpoint och tack Katshing!

8. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror att de på nåt forum kom fram till att omstarterna orsakas av många dataanslutningar, vare sig det är va WLAN, 3G eller GPSen.

9. ebolasmurf

ebolasmurf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fått nån omstart när jag haft gpsen på.. haft den avstäng nu i 3 dar.. ingen omstart alls.

10. redep

redep Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har detta problem, har hänt några gånger nu och jag har bara haft telefonen i 10 dagar. Jag har gps'en på får testa att stänga av den och se om telefonen låter bli att boota om då.