Spica: stuck pixel

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by ebolasmurf, Dec 2, 2009.

  1. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min spica idag hos Telia.. den svarta.
    Inget extra skal som det rapporterats om iaf och ingen i butiken som hade en aning om att det skulle finnas.

    Mindre viktigt igentligen.

    det mer viktiga är att jag noterade en stuck pixel på högra sidan av skärmen när jag slog igång den.. väldigt störande. Nu ser jag den hela tiden.

    Måste kolla om jag får byta med tror inte de kommer gå med på det. Kan alltid häva köpet iof men inte det jag vill eftersom Spica är precis det jag letat efter.. :(

    Någon fler som råkat ut för stuck pixels på sin spica?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Staff Member

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    42 240
    Likes Received:
    47 302
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle tro att de byter ut den åt dig, var noga med att påpeka att det verkligen stör dig och att du kanske blir tvungen att häva ditt köp och välja en mer välvillig operatör om de inte kan hjälpa dig.
     
  3. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Måste ju prova iaf.. återkommer imorgon hur det gick :)
     
  4. Mackis

    Mackis Baby Droid Medlem

    Joined:
    Nov 26, 2009
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Har hört att det är lite olika direktiv gällande det där. Har kommit besked från Samsung som är blandade. Känner till en Galaxy som hade den död pixel, men då menade de att det krävs två pixlar på en Amoled skärm. Vet dock inte vad de har för garanti på en vanlig skärm.
    Är ju inte upp till Telia i detta fallet, utan Samsung. Teliabutiken är nog inte så villig att köpa tillbaka en telefon dom inte kan få utbytt av Samsung.
     
  5. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    har ju alltid ångerrätt.. så kan bara lämna tillbaka den om de surar.. :cool:
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Staff Member

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    42 240
    Likes Received:
    47 302
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Beroende på hur mycket intäkter en abonnent genererar på en telefon han förmodligen behåller i 2 års tid kan det säkert vara värt att bita i det sura äpplet då och då, speciellt med en telefon som nästan kräver tillhörande dataabonnemang etc.

    Men visst är det Samsung som sätter upp villkoren för detta. Jag har letat på Samsungs hemsida efter någon policy kring döda pixlar och mobiltelefonskärmar - tyvärr utan framgång. Någon som vet vad som gäller?
     
  7. Mackis

    Mackis Baby Droid Medlem

    Joined:
    Nov 26, 2009
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER


    Självklart stämmer det du säger, dock känns det som att olika butiker har olika inställning till vikten av att behålla en "bra kund". Men som sagt, hade helt klart underlättat om Samsung gett ut klara direktiv vad som gäller. Det som gör mig lite fundersam är att produktchefen för Samsung Sverige säger att en pixel räcker för ett byte, medans den utsedda serviceverkstaden (Anovo) säger att det krävs två.

    Tror Samsung behöver styra upp sina direktiv gällande dessa. Hoppas dock det löser sig snabbt för TS :)
     
  8. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    hittade bara om deras skärmar... synd att det inte är Eizo som tillverkar skärmarna i mobilerna.. de accepterar 0 pixel fel :)
     
  9. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    fick den utbytt idag... :D
     
  10. RealMadrid

    RealMadrid Kid Droid Medlem

    Joined:
    Nov 29, 2009
    Messages:
    51
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    Grattis :)
    Vad sa du till butiken, behövde du tjata eller gick dom med på det direkt?
     
  11. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Dom gick med på det direkt.. t.o.m tjejen i kassan tyckte den var störande och sa "Oj, ja vi byter den direkt" :)

    Jag sa bara att "Hej.. jag har ett litet problem med nån defekt pixel som är väldigt störande.. kan jag visa?"

    Inget försvarstal behövdes.. Nu måste jag bara sätta upp den och tanka lite apps :)
     
  12. RealMadrid

    RealMadrid Kid Droid Medlem

    Joined:
    Nov 29, 2009
    Messages:
    51
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    Låter bra, det. Snyggt hanterat av dem.
     
  13. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 3, 2009
    Messages:
    274
    Likes Received:
    7

    MINA ENHETER

    gott att höra!
     
  14. rooney

    rooney Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Hade inte samma framgång med min i Teliabutiken. Mitt problem är att pixeln (som lyser vit hela tiden) nästan bara syns i mörka miljöer.

    Killen i kassan tog med sig spican till ett mindre upplyst utrymme och höll med om att den kunde vara störande, men vågade inte lämna ut någon ny mobil. Är nu ivägskickad för kontroll så jag får se vad som händer...
     
  15. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Joined:
    Dec 2, 2009
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Min syntes bara på mörka bakgrunder.. inte o dagsljus typ.. telia ska byta ut inom 7 dar...
     
  16. rooney

    rooney Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Fick du fel även på den du bytte till dig 3/12?

    Eller menar du att telias policy är att byta ut inom 7 dagar?
     
  17. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Joined:
    Nov 27, 2009
    Messages:
    95
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Telias policy är att om det är något fel inom de närmaste två veckorna ska enheten bytas ut.
     
  18. rooney

    rooney Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Är det så? Då är det ju lite underligt att han i kassan "inte vågade" lämna ut en ersättningstelefon utan att först ha kollat med Samsung, utan var tvungen att skicka iväg den först..

    Köpte min fredagen den 22/1 och lämnade in den onsdagen den 3/2.
     
    Last edited: Feb 6, 2010
  19. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jan 7, 2010
    Messages:
    934
    Likes Received:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Du får stå på dig, var stenhård och envis som en get!
     
  20. rooney

    rooney Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det får väl bli så. Kanske är det inget problem alls, kanske får jag en ny utan tjafs, men det är inte min erfarenhet av vare sig elektronikbranschen eller Telia!

    Saknar i alla fall min spica! :)