spica vs x8

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av babydroid, 13 okt 2010.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    sambon köpte en x8 idag,. och jag är förvånad över hur bra den verkar vara.

testade AN3Dbenchmark på hennes och min. det flöt på fint som fan i hennes. inga hack eller någonting. medans min hackade sig fram. ungefär som en 90 åring på autoban. helt sjukt.

jag vet dock inte slutresultatet. hennes hängde sig dock i slutet av testet. sen skulle hon gå och duscha. jag orkade däremot inte ens titta klart. det gick SJUUUUKT segt på min spica. jag har rootat och flashat min och lagt in DVM ARM11 optimized om det skulle vara till någon hjälp.

angry birds flyter på lika fint som på iphone. på hennes mobil alltså. men hänger sig dock efter ett tag. vilket det gör på ett antal program.

sen detta med underklock-överklocka telefonen. jag har overclock widget. och kan bara ställa in på 133-266-400 eller 800 mhz. testat "use my frequencies" men kan fortfarande välja mellan dom 4 ovanstående alternativen.

så mina frågor som jag väldigt gärna vill ha svar på är alltså följande

1:Är det något fel på min spica, som går sjukt segt?

2:Varför hänger sig vissa program på sambons x8? är det på grund av att hon har 1.6 eller är det nått annat?

3:finns det någon annan underklock/överklock app som funkar bättre. skulle vilja ställa den på ungefär 500-600 mhz

oerhört tacksam för svar. vill ju helst inte vara avundsjuk på sambons mobil :P

2. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tror x8n tar spican min kompis wildfire tar min spican I det mesta utom batteritid skulle jag tro

3. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lite skillnad på utgivningsår som man kanske inte ska glömma heller.. :)

Vet inte helt specen på X8, men 3d på Spican går inte att jämföra med någon telefon då den är rent defekt, jag avvaktar till vi får fungerande drivrutiner innan jag tänker jämföra med någon annan lur.
    Så 1. nej, 3d på Spican är "trasigt" så det är inte bara din lur.

2. Kan det vara, kan ju vara precis vad som helst ifrån hårdvarufel till mjukvara så det är lite svårt att svara på. Testa att plocka ut en logcat för att se vilket fel som inträffar innan programmet dör.

3. Har dålig erfarenhet av klockning på luren, oftast instabilt och en batteridödare. Har för mig Spican ligger runt 600 vid last normalt.

Det som brukar vara fördelen med SE lurar är ljudkvalité, det kan jag vara avundsjuk på, i övrigt, nja. :)

/J

4. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Wildfire är inte riktigt jämförbar med spican då upplösningen är så låg vilket gör att allt blir mindre krävande, precis som x10mini mfl. Sen är det inte så konstigt att en ny, "ren", telefon är snabbare än en med en massa program installerade osv.