Spicagenmod och Exchange

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av A_Galaxy, 2 jun 2011.

  1. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Får inte exchange syncen att funka på min spica efter att ha lagt in SpicagenMod-froyo-BETA2 (http://forum.samdroid.net/f53/spicagenmod-froyo-beta2-4753/). Är det någon här som kör den och får den att funka.

    kan köra exchange sync med 3:e parts program från market men vill helst slippa det. Och denna build är den går snabbast på min spica så vill gärna fortsätta köra den.
     
    Last edited: 3 jun 2011
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    för mig funkar kunskapsskolans exchange klockrent med den inbygggda e-mail appen. dock var jag tvungen att manuellt ändra serveradressen och användarnamnet.

    Notera dock att jag kör med nextgeneration versionen av spicagenmod, men det är ju baraett tema och lite andra musik o camera appar
     
  3. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag kör nextgeneration versionen jag med, har testat med både cyanogen och samdroids senaste och kunde då köra mot vår exchange server. Men får väl googla vidare och se om jag hittar någe.
     
  4. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag körde in CM 6.1 a8.4 [update-Pack v12.9] och nu funkar det, och den är nästan lika snabb som spicagen. Men har haft några frysningar men den får duga tills de updaterar spicagenmod.
     
  5. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Sjysst att du hittade en lösning på problemet, du får gärna skriva till spicagen utvecklaren på samdroid och rapportera om problemet så att han förhoppningsvis kan lösa det

    :)
     
  6. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det ska jag göra, för nu har ja problem med cyanogenmod builden, får inte svenska ordlistan att fungera när jag ska skriva mail, sms etc. Kan iof installera Swedish dictionary och scandinavian keybord men gillar layoten på cyanogenmod tanhentbordet.
     
  7. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

  8. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    SwiftKey tycker jag är ett bra tangentbord, dock kostar det några kronor.