spican vs htc

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by wick1985, Apr 27, 2010.

1. wick1985

wick1985 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har kollat runt lite på youtube på htc desire och htc ledgend. Det är ju verkligen en stor skillnad processormässigt mellan Spican och htcn.

Är lite nyfiken, hur kommer de sig att ni valde spican framför htc?:)

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Främst ur ekonomisk synpunkt. Lyckades skrapa ihop tillräkligt med pengar för att köpa en spica. HTCs telefoner har ett rätt så högt pris i gämförelse.

3. wick1985

MINA ENHETER

Samma här, kommer du köpa en htc senare då?

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Som det är nu så går jag på gymnasiet, och har inga inkomster att tala om. Så nej, antagligen inte i en nära framtid. Spican får hänga med iallafall något/några år. Nästa telefon jag köper är förhoppningsvis en "Google-telefon".

5. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag är en person som inte köper mer än jag behöver, och letar efter det som ger mig bäst "bang for your buck". Spican är helt enkelt väldigt mycket telefon för pengarna

6. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Som de föra har sagt en relativt billig telefon som man får mycket för pengarna för. Jag valde mellan en HTC Tattoo och Spica för det låg ungefär runt samma prislapp. Kollade runt på olika sidor, läste lite recensioner och gick till el-giganten för att titta och klämma lite på dem innan jag valde och Spican kändes som den bättre telefonen.

Klart man gärna skulle vilja ha en av det dyrare telefonerna men jag är nöjd ändå. Känns lite svårt att jämföra Spica med Desire och Legend, lita olika prisklasser.

7. vargen

vargen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den slår ju Tattoo ganska bra.. du kan nog mer jämföra den med Hero, Legend och Desire är klart kraftfullare.

Spica funkar bra till det mesta förutom att ta kort, kameran är faktiskt riktigt hemskt och det finns ingen fotolampa eller blixt (inget linsskydd heller men det verkar få androider ha).

Acer Liquid går nog att jämföra oxå, fast den är nog snäppet vassare, finns för ungefär samma peng från expansys.

EDIT: För att göra det lätt för dig, för en telefon för Spicans peng, kika på Liquid och Spica, vill du lägga mer/ha en bättre telefon så är nog det enda rätta IDAG att köpa en Google Nexus One.. Det är den enda telefon jag kan tänka mig att byta till och då mest för att google kommer alltid ta hand om sin egen telefon bäst, den är dessutom lite vassare än Spica. Jag är inte ett dugg missnöjd med Spica förutom att 2.1 aldrig kommer på riktig väg för telialåsta.

Last edited: Apr 27, 2010
  8. pierre.c

pierre.c Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag blev suktad av telias erbjudande och var egentligen inte så sugen på en ny lur innan. Hade en SE dumbphone och brydde mig inte, men när jag räknade efter lite så upptäckte jag att jag skulle spara en hundring varje månad med en oändligt mkt roligare telefon så slog jag till direkt.. är sjuuukt nöjd nu i efterhand!

9. wick1985

MINA ENHETER

Blir nog att köpa en Htc Desire sen, har inte dem pengarna. Måste lägga dem på bilen min, men den ska jag sälja i sommar sen blir det att köpa en Htc Desire.

Är i överlag sjukt nöjd med telefonen, det är som många säger här: "Man får mycket telefon för lite pengar." Stämmer riktigt bra.

Körde in Home++ igår och jag tyckte faktiskt konstigt nog telefonen blev mycket snabbare. Kanske bara jag som inbillar mig?:P

Fixade ett displayskydd också så nu behöver man inte vara orolig att man ska repa displayen:D

10. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Desire är en trevlig upplevelse. Den har väldigt mycket bättre "flyt" än Spican, men som vanligt, man får vad man betalar för.
    Tror dock jag väntar på vad som kommer efter Incredible.
    Med senaste nyheterna ifrån Google skulle jag dock aldrig idag lägga pengar på en Nexus One.
    Varför det blev Spica för mig var enbart ekonomiska skäl, duger utmärkt att utveckla på för en minimal peng.

/J

11. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    För telia kommer det väl senast i slutet av maj? o_O

12. vargen

vargen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är vad dom säger nu ja :D Dom har sagt 3 veckor i rad att det kommer den veckan och bara flyttat fram det..