Spigen Crystal, skärmskydd till Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Alharling, 11 jan 2017.

1. Alharling

Alharling Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Ni som har detta skydd är ni nöjda med det?
    Har nu förbrukat 3 st panzar glas den som sitter på nu har börjat fläka sig på kanten och när ja sätter dit mitt bakstycke som är för s7 så blir touchen super kasst!
    Vore väldigt tacksam för svar då jag är less på att lägga flera 100 på skärmskydd som inte håller!
    Mvh Ann-louise

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

gör dig själv en tjänst och skit i skydd.. det finns ehlt enkelt inga skydd som fyunkar på välvd skärm. Det är bara att ge upp.

3. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Ursäkta en okunnig men varför har man börjat med välvda skärmar?

crf_niklas gillar detta.
  4. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag vet faktiskt inte, men en gissning från min sida skulle bli att det mest är en fråga om att ge luren ett nytt utseende som skiljer den från andra när det gäller Edge. När det gäller 2,5D böjen i kanten av glaset på de flesta andra lurarna är det nog en strävan att få till en mjukare och för handen behagligare kant. Men även här kanske mer en estetisk sak än en praktisk anledning. Min gissning i alla fall! ;)

5. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Tyvärr blir ju då glaset "högsta punkten" och blir mkt mer utsatt för repor. I alla fall på de helt välvda. Jag tycker de flesta av mina mobiler fått skråmor lätt. Det började med SE W995 som skulle ha repfritt "klockglas" ( dock ej safirglas) men inte var det speciellt hårt. Numera glasskydd på direkt. Lite off topic. Iphone sades ju vara på väg att få orepbart safirglas. Blev det av? Kanske inte lämpligt till mobiler. Orepbart men känsligt för slag och stötar

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Nästan alla använder Corning Gorilla glas, så även iPhone och Samsung så det är ingen skillnad.

7. inact_0030

inact_0030 Guest

Kolla den här gubbens tester så ser ni att S7 faktiskt har bland de mest reptåliga glasen, Gorilla Glas 4.
    https://www.youtube.com/user/JerryRigEverything
    Så det är faktiskt helt möjligt att leva utan displayskydd, jag gör det. Sex månader utan minsta repa.

8. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 469
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nu är det ju inte bara repor som ett skärmskydd skyddar mot. Tappar man telefonen och den landar olyckligt så tar skärmskyddet smällen istället, om man kör med härdat skärmskydd i glas.

9. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Det är väl troligt att utvecklingen gått framåt på glas men som kungen av repor ändå tveksam. Det lilla smågrus man kan i fickan kan tydligen jämföras med något åt diamanthållet( låter otroligt men så har jag läst). Det enda repfria jag stött på är safirglaset på mina klockor. Boetten har sett bedrövlig ut men glaset som nytt. Apple var ju inne på safir på iPhone 7 men tror de lade ner? Kanske inte så bra mot slag och stötar. Och svindyrt

10. Alharling

Alharling Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Precis så känner jag oxå. Ja skulle inte våga ha utan skärmskydd dock har ja köpt tror det är 3 eller 4 panzar och dom har inte funkat bra med touchen när man har ett skal på så nu har ja det som en annan tipsade om och sen köpt ett fodral som jag hoppas ska hjälpa om man tappar den.
    Men finns det någon som kan tipsa om ett riktigt har glas skydd som man kan ha sitt skal på är ni mer än välkomna att berätta det

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Har testat säkert 8-10 olika glas när jag hade S7 flat. Gav upp o köpte plastfilm, mest för att slippa repor. Har nu en Edge och samma sak där, försökte hitta glasskydd men det finns helt enkelt inga som fungerar riktigt bra. Nu kör jag med Zagg HD dry och det fungerar riktigt bra. Kommer ju troligtvis inte klara ett tapp men jag slipper repor som jag verkligen hatar [emoji3]. Å andra sidan verkar glaset i S7 ganska tåligt. Min skärm pajade, fick ett rött streck i den. Passade då på att köra den utan skydd då dom ändå skulle byta skärmen när jag väl skickade in den och den klarade sig riktigt bra i dom veckorna jag körde utan skydd. Kunde inte se några Micro repor eller något. Så troligtvis kan man köra utan displayskydd om man bara är noga med hur man använder den.

12. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Min är 8 månader och har aldrig använt skydd, 2 små Micro repor men dom syns bara i rätt ljus

13. inact_0030

inact_0030 Guest

6 månader aldrig skydd, inte en repa. De värdelösa skydd jag köpt ligger i en låda!

14. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    176

MINA ENHETER

Gav upp och kör utan skydd, funkar.

katho gillar detta.