Fråga: Spigen skal o skydd på E-bay, någon som kan?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av GATUPLAN, 6 maj 2013.

1. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Jag läste lite här i trådarna om tr glas skydd och Spigens case som Slim Armor och Neo Hybrid.
    Ni som har erfarenhet men E-bay är dessa grejer äkta? Kan man lita på just dem?

http://viewitem.eim.ebay.se/SPIGEN-...Samsung-Galaxy-S4-SIV-i9500/251270631461/item

http://viewitem.eim.ebay.se/SPIGEN-...Samsung-Galaxy-S4-SIV-i9500/261210812970/item

Ang skärmskyddet som följer med...är det samma eller liknande ”Screen Protector GLAS.tR SLIM Premium Tempered Glass”... länken:

http://www.spigen.com/cell-phone/sa...ctor-glas-tr-slim-premium-tempered-glass.html

Här står det 50% off, så vill jag veta vad man får och om det är äkta grejer?
    Har ni bättre förslag annars?

Tack

2. Haesten

Haesten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja de är äkta, de är ju spigen själva som säljer dem via deras ebay konto.

och de är bara screen protector som är 50% off.

frakten är så löjligt dyr från dem.

Själv provade jag beställa härifrån; http://dx-box.com/oem-galaxy-s4-case-neo-hybrid-metal-slate.html

Dem är dock troligtvis inte äkta men de var så billiga så tänkte jag skulle prova och se hur kvaliten är.

Last edited: 6 maj 2013
  3. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Ok tack... Vad blir frakten då?
    Kan man beställa separat i så fall, då jag vil ha det blåa skalet som är slut just här...

...tack

4. Haesten

Haesten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Står i väldigt liten text precis under priset. frakten ligger på ca 113kr

så första länken blir 285 + 113

jag beställde 2 sådana från min länk (som är kopior) gav 150kr (75kr styck) + frakt på 14kr.

Om kvalitén är ok kommer jag definitivt beställa fler.

kan rekommendera denna tråden till dig: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=92292

där diskuteras en del om skal och tillbehör

Last edited: 6 maj 2013
  5. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Ja Haesten, din länk ser för bra ut, eller det är kanske äkta bilder där...?
    Är det någon annan som du vet som beställt och redan fått grejer?

Sedan undrar jag om skyddet min länk är det senaste och bästa tr? Tänkte slippa gummikänslan...sedan tänker jag så att S4-an har precis kommit ut, så kan det inte finnas så mycket gammalt teknik inom tr-skydd till S4 eller?

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Har också beställt spigen glass tr. Köper allt som har med skydd osv via eBay och har aldrig blivit missnöjd. Det jag brukar kolla innan jag beställer via eBay är säljarens betyg och även vad andra har skrivit om just denna säljare. Själv köpte jag tr glaset av spigens egna ebay shop.

Skickat med Tapatalk

7. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

8. Haesten

Haesten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Med tanke på priset är antagligen ingen av dem original. Frågan är ju bara hur bra kopiorna är. Då har du bara 2 val när det kommer till detta:
    Läsa vad andra som beställt säger om kvalitén, eller prova att beställa ett själv. Att de är kopior tycker jag inte ska behöva skrämma iväg dig.

Min brud älskar skal, tror hon beställer 10 i månaden eller något. Alla via Ebay. Jag har sett många skal som har varit precis lika bra som originalet. Hon beställde ju en flip cover från Ebay i Rosa färg för ca 70kr. Den var så pass bra kvalité så hade hon sagt att hon köpt den på t.ex. Telenor som original skal, så hade jag trott henne.

Men jag har även sett min beskärda del skal som inte varit lika bra eller lever upp till den bild de förmedlar på sidan de säljer. Man får helt enkelt överväga om Den summa pengar mellan kopian och originalet är värt de för att beställa kopian och kanske i värsta fall få en dålig kopia (men i bästa fall få en med samma kvalité som original till reducerat pris). De valet får man själv göra efter plånbok.

Dock hade jag undvikit minst 3 av dina länkar, på grund av deras låga antal feedback score, en av dem hade tom. 0 feedback score. Vilket i princip betyder att de har antagligen inte haft sitt Ebay konto speciellt länge. Då väljer man ju hellre någon som har kanske 3000-4000 omdömen med en positiv rating på 99%+

Last edited: 7 maj 2013
  9. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Jag bara klistrade de allihopa för att visa att alla används av samma bilder och info. De jag ville köpa först hade bra feedback...
    Undrar om det är lagligt med tanke på att det står SPIGEN mm på alla....
    Vad är det billigaste och säkra originalet du hittar? Så kanske jag kan köpa även rt skydd där också..?
    När får du dina grejer? Jag är nyfiken och hoppas att du blir nöjd...

10. Haesten

Haesten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tyvärr så är ju skalen så nya fortfarande så antingen får man typ betala fullpris från Spigen själva eller så får man hoppa på kopia tåget och hoppas att de man köper är av bra kvalité. Jag provade det sistnämnda bara för skojs skull. Känner jag mig inte nöjd lär jag beställa ett original från Spiegen själva.

Men vill du inte köpa original för de är för dyra fortfarande och du vill inte köpa kopia för risk av dålig kvalité så kan jag ju rekommendera ett original samsung S4 skal så länge;

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_protective_cover+_for_galaxy_s4_-_navy_blue-23018678

rabattkoder från cdon på 50kr brukar vara lätta att få tag på, då får du ett originalskal för bara 119kr + frakt.

här har du en video på dem med;

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bXsKDZrLfFQ

Ingen aning faktiskt, men tyvärr skulle de inte förvåna mig om de lär dröja minst en 2 veckor till.

11. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Alla som säljs via Spigen själva är äkta. De som säljs av andra kan man inte veta ifall de är fejk eller ej. Att priserna är så låga beror för övrigt på att det är auktion, inte "buy it now".

Edit: Vill ni veta om det är äkta så kan ni skicka ett mail till säljaren och fråga. Säger de att det är äkta Spigen-produkter så ska ni få med ett serienummer som ni sedan kan kontrollera på Spigens hemsida. Skulle ni få något som är fejk så kan ni kräva pengarna tillbaka.

12. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

13. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Hm...det hade varit kanon...
    Om du går igenom mina länkar fr i-bay...vilka av dem tycker du är äkta?
    Sedan var hittar man kontakt med säljaren. ..? Jag har försökt leta efter mejladress men som sagt är dålig på sådant...

14. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

15. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Klart och tydligt och klart och tydligt...vad hittar du "This item is not made by SGP company"..????
    ...har kollat denna länken om o om igen men ser inget med GSP...
    jag går på: desription / View all revisions, eller:description / Item specifics / Condition...

Så vet jag hur jag ska kolla på andra länkar
    Tack

16. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

17. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Tjaba!
    Har du fått dina skal än?
    Jag har som sagt beställt på cdon, samsung protective+ case och copter skydd...kunde inte vänta...
    Men jag är nyfiken...hur har det gått med din beställning?