SPL och skärmfrekvens?!?

Diskussion i 'Magic' startad av unaz, 18 aug 2009.

1. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tjo, någon här som vet om ett byte av SPL kan påverka skärmfrekvensen?

Jag har om man tittar nära nästan som ett flimmer, mest i nederkant på skärmen. Jag har inte tänkt på det förän en kompis med sin Magic påpekade det för mig. Bilder osv blir typ randiga. Är det möjligt att sabba skärmen med en SPL eller är detta ett fabrikationsfel tro? jag har 1.33.2005 nu och hade en perfekt SPL när jag fick telefonen. Jag har haft telefonen lite mer än en vecka bara så de borde ju inte vara nå problem att få det fixat tycker man... Finns det några inställningar jag inte känner till jag kan titta på?

Just nu kör jag Daldroid romen för att komma så nära retail som det går, hade en Hero rom installerad när jag märkte det och installerade denna för att se om det vart nån skillnad...

2. NeOz

NeOz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör samma ROM och har inte det problemet. Känner inte heller till någon inställning som skulle kunnat orsaka det. Jag kör för övrigt samma spl som du. Du har inte råkat få in fukt eller dyligt?

Minns du om det var så innan du fixade bort den perfekta spl'en?

3. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nja, tänkte inte på det iaf, var ju någon annan som påpekade det och visade sin skärm, då såg jag skillnaden... Närmaste fukt den kommit är väll att jag torkat den med ett lätt fuktigt papper med fönsterputs på typ, den var rätt skitig då...

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 279
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Undvik fönsterputs! Det är inte så bra att använda för skärmar då det lätt skadar ytbehandlingen, speciellt sådant som innehåller ammoniak, använd hellre en liten klick såpa eller något medel avsett för just LCD/TFT-skärmar.

5. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Och när ytbehandligen är borta blir de ännu lättare fingeravtryck osv eller tar den andra skador också?