Problem: Spola i .MKV 1080p filer

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Mayfly, 2 okt 2011.

1. Mayfly

Mayfly Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej.

Jag har provat en del olika video uppspelningsprogram och olika filmer/serier i 1080p och de funkar smärtfritt i Diceplayer, mPlayer och nVideoplayer.
    Men inte i någon av dessa videospelare kan jag hoppa framåt och bakåt i filmen/serien (Snabbspola) utan jag måste kolla från början till slut. Pausa fungerar dock fint. 720p filer kan jag "spola" framåt å bakåt i, men inte en enda av de 1080p filerna jag har provat har jag kunna spola i.

Gör jag något fel?

2. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Är 1080p-filerna över 4GB? I så fall är de för stora för filsystemet (fat32), du kommer alltså inte kunna se hela filmen i så fall.

Mayfly gillar detta.
  3. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    TS skriver ju att de funkar i mobilen så filerna är alltså inte över 4GB. Han har problem med att han inte kan spola i filmer som har upplösningen 1080p.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag använder MX Video som jag tycker är bäst. Jag provade precis att spola i en liten 1080p mkv. Det var inga problem.

De som Mayfly räknade upp tycker jag inte fungerade bra alls med mkv filer. MX video har dock svart det mesta i formatväg.

5. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Kapas videofilen från t ex 8GB till 4 GB vid överföring från PC till telefon så är det inte ovanligt att det strular med spolning.
    Och för egen del så är det mesta jag har i 720p serier som är mkt mindre än 4GB och det mesta jag har i 1080p är större än 4GB, så det är en fullt möjlig orsak till problemet.
    Det är alltså en högst relevant fråga jag ställde.

Mayfly gillar detta.
  6. Mayfly

Mayfly Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ahh, då förstår jag. Alla 1080p filer jag har prövat har varit över 4GB och när jag kollade nu så hade de kapats till 4GB. Då förstår jag, tänkte inte alls på FAT filsystemet som inte fixar filer över 4GB.

Finns det något sett att kunna köra filer större än 4GB. Kan man trycka in ett minneskort med NTFS eller skulle inte telefonen kunna läsa det alls då?