Problem: Spontana Omstarter

Discussion in 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' started by Pliind, Jul 4, 2014.

1. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Enda sedan första Cyanogenmod släpptes till Note 3 så hivade jag Touchwiz åt skogen och körde enbart AOSP. Men nu efter ca ett halvår så har jag fått nog, oavsett vilken ROM (i AOSP träsket) så får jag random omstarter, ibland av att bara ligga i fickan men oftast när man precis låst upp telefonen och ska in i Chrome te.x eller när man blir uppringd av någon. Som sagt, oavsett vilken ROM och kernel-blandning jag har provat så kommer dessa omstarter.

Nu har jag dessvärre gått tillbaka till Touchwiz för stabilitetens skull (3 dagar utan omstarter är nytt rekord!), men imorse var min telefon omstartad under natten.

En sak jag kände igen direkt från AOSP problemen är just att tangentbordet är ändrat till Android original och inte satt på Swiftkey som det alltid är. Samt att widgets på skrivbordet hamnar i "återställ widget läge" i Nova.

Min fråga nu, finns det någon benämning på just denna typ av omstart? Oftast vid omstart så är allt som det brukade vara innan telefonen startade om sig själv, men ibland hände just detta då grejor återställer inställningar.

Är det något jag gör fel? Detta är den första telefonen i en lång rad med enheter som jag har haft sådana otroliga problem med :(

För tillfället kör jag Omega ROM KitKat med nya bootloadern á 320dpi

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    japp, hade liknande problem med vissa aosp.
    ofta är ju aosp'arna rena betor, sen kan det ju beror på vilka appar man använder. gapps har väl betydelse också, mycket som kan gå fel.. men hellre någon reboot än TW. ;)

Senaste AICP med 4.4.4 har jag inte haft en ända reboot, 3 dygn nu!

Last edited: Jul 4, 2014
  3. Pliind

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Kanske provar igen om några veckor, vart pinsamt mycket med senaste C-Rom oavsett hur jag tweakade kernel :/

Men just det där med att tangentbordet går till "stock" finns det någon benämning på den typ av reboot? då den ställer till med mer skit man ska ställa om igen :/

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    hmm jag tror det var c-rom som jag fick "frysa" stock tangentbord i Titanium, sen funkade det fint..

edit: tweakade kerneln? Hade du lika många reboots med otweakad kernel. (medföljade i c-rom) ?

5. Pliind

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Körde stock sedan temasek och sen med dina inställningar i trickster och setcpu.