Sportarmband för löpning till min HD

Diskussion i 'Desire HD' startad av tranquillizer, 30 mar 2011.

1. tranquillizer

tranquillizer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är på (snabb)jakt efter ett sportarmband till min Desire HD som jag kan använda vid löpning. Har hitills kört med telefonen i fickan, men jag springer rätt långa sträckor och det har börjat bli obekvämt.

Någon som kan rekommendera en butik som säljer?

(är inte på jakt efter ebay eller ehandel med långa levereanstider så som mytrendyphone, etc.).

Tack på förhand

2. Tobsod

Tobsod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

3. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

iphone är ju tydligt mindre än DHD, hur ska det gå till?

4. Xanderzone

Xanderzone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. tranquillizer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack men som du ser i mitt första inlägg så ville jag ha andra tips. Har läst här på swedroid negativ kritik mot denna ehandel, och då det är "akut" för mig att få tag på denna produkt denna vecka (hellst idag!) så är det inte ett alternativ att vänta upp till ett par veckor. Jag vill i princip ha en butik i Stockholm jag kan åka till idag, men det kanske inte finns så många som säljer dessa tillbehör?!

6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Bor inte i Sthlm så nån specifik butik kan jag inte rekommendera. Däremot finns det webbutiker med hämtställen i Sthlm, ett exempel är komplett, om de har det du söker får du leta efter själv.
    Sen har vi en enkel googling som ger denna länk: http://gulasidorna.eniro.se/hitta:mobiltillbehör/söderort+stockholm

Jag tror du får jobba lite på fantasin här. Ta ett joggingpass förbi en utskrift av listan jag länkar till vet ja. Har du kollat de stora? Jag kan nog garantera att du hittar en väska på antingen onoff, siba, mediamarkt eller elgiganten. Frugan köpte en åt mig på typ ÖB, de finns mer eller mindre överallt skulle jag vilja påstå

Luktar lite spoon feeding här.

7. tranquillizer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    spoon feeding vet jag inte riktigt vad det betyder men misstänker att du menar att jag inte orkar leta själv.

Jag har letat på webhallen, komplett.se, inwarehouse.se och hittar i princip ingenting, några pannband för ipod nanos
    (exempelvis http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=sportband )

Teknikmagasinet samma sak! Dessutom verkar sökfunktionen fungera likadant på komplett, teknikmagasinet och inwarehouse och ger samma träffar.
    Är det månne samma ägare / samma system i grunden...

Så min tanke med denna tråd är att fråga här där det finns andra Desire HD ägare som tycker om att idrotta med sin HD intill kroppen för att kunna använda GPS och musik.

Men det kanske är så att jag inte kommer hitta något annat än den här mytrendyphone-sajten eller ebay, och då får jag helt enkelt finna mig med det eller sy en egen :-)

Tack för alla svar.

8. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag köpte mitt armband på droidstuff men dom är slut och finns inte i lager längre.

http://www.droidstuff.se/index.php?...category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=1

Den är inte helt optimal för en så stor telefon som DHD.
    Fönstret är lite för litet så man kommer inte åt knapparna i nederkant samtidigt som man ser hela displayen. Den täcker också över ljussensorn så man måste ha den på max ljusstyrka innan man ger sig ut.
    Det går inte heller ansluta ett headset utan man måste använda bluetooth men det säger väl sig självt kanske.

9. Tiki

Tiki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag modifierade mitt genom att göra ett snitt i "överlappningsdelen" med en kökskniv. Fungerar alldeles utmärkt med 3,5mm-hörlurar nu :) Försiktighet krävs dock, väldigt lätt att göra för långt snitt...

10. Xanderzone

Xanderzone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sorry missa det, men jag beställde grejjer i tisdags därifrån o fick dem idag ;)

11. halvarrrr

halvarrrr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Beställde på Ebay ca 60kr 2 veckor funkar kanon.. Men beställde Polar blåtand pulsmätare ifrån endomondo 3 dagar leverans tid men där krånglar det desto mer med tekniken.. :-\ Får bara par kopplad men inte ansluten på mobben.. aja too much information för er! :-)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

12. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Kjelle har ett till iphone som jag har provat personligen och det passar, finns ej i katalogen och nätet är jag osäker på, men snokar du på facebook så finns det en sneakpeak på tillbehör för iphone, annars gå till en butik och fråga dom ska finnas på lager.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk