Spotify + bluetooth headset = no go?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Shaqim, 2 jan 2014.

1. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Jag har en HTC One X vars hörlursuttag nyligen börjat glappa. Har därför skaffat mig Sony Ericssons MW600-headset för att komma undan problemet. Jag använder mig alltid av spotify när jag lyssnar på musik och det är huvudsakligen därför jag vill använda mobilen som mp3-spelare. Problemet är bara att headsetet inte vill styra Spotify, utan styr endast HTCs egna musikspelare. Finns det något sätt att komma runt detta? Måste jag kanske installera en custom rom som inte har en annan musikspelare och på så sätt ge full kontroll till spotify?

Alla andra trådar jag hittat på ämnet har ett par år på nacken, så jag undrar främst om det kommit en lösning på detta på sistone?

Mvh

Shaq

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det måste vara direkt anknutet till MW600 och dagens version av någon mjukvara. Jag vet med mig att jag kunde styra Spotify med mitt MW600 men det var två-tre år sedan.

Idag kan jag styra låt på Spotify genom bilens blåtand.

Men gissningsvis beror det väl på att det är en HTC som har lagt sin musikspelare som den som skall styras av sådant.

3. freddepe

freddepe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har HTC Desire S och med mitt MW600 funkar det bra med att pausa mm.
    Det verkar som att headsetet sätter igång eller pausar den app som senast var igång.
    Uppdatering på spotify som krävs? :S

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har en Xperia S och även jag kan spela, pausa och byta låtar på Spotify med mitt MW600. Precis som freddepe säger så startas den sist använda appen om man bara trycker på Play knappen. MW600 fungerar fint med PowerAmp, Spotify, Sony Walkman, Google Music ochTuneIn Radio.

Sent from my LT26i using Tapatalk

5. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Glömde helt bort att jag startat denna tråd då jag kort efter upptäckte att om jag startar spotify först så kunde jag styra det med mitt mw600. Men spotify borde verkligen införa någon form av inställning för att låta appen användas som standard för headsets!