spotify connect

Diskussion i 'Allmänt' startad av pellepulare, 26 jan 2014.

1. pellepulare

pellepulare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, nu i den senaste versionen av spotify står det att läsa att den ska ha stöd för spotify connect . Är det någon av er som fått ikonen (ser ut som en högtalare) att visa sig. Som jag fattat det ska man kunna starta en androidenhets spotify med en annan. Med andra ord skulle man då kunna ha en anroidsticka kopplad till receivern och använda telefonen som fjärr. Kan någon ge mig klarhet i detta?

MVH/Pelle

2. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har en ny Pioneer surroundförstärkare med nätverksanslutning(vilket är ett krav för Spotify Connect). I Spotify kan jag då klicka på den ikonen du nämde och välja vart ljudet skall spelas upp. Har man flera Spotify Connect enheter i sitt hus lägenhet kan man ju döpa dem olika. T.ex. kök m.m.
    I listan finns då alla enheter och man kan välja att spela upp ljudet på dem istället för på telefonen. Gör jag det med min förstärkare så startar ljudet en sekund senare i den istället och förstärkaren visar då även omslag, artist och tid på tv:n

3. pellepulare

pellepulare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag tänkte om det funkade om två olika androidenheter som har stöd för connect kunde styra varandra, alltså om min och min frus telefoner är anslutna till samma wi-fi nätverk och så startar jag Spotify på den ena sen trycker på connect ikonen och väljer min frus mobil så börjar det spela på den. I såna fall skulle det ju funka även till en android sticka.