Spotify förstör local songs på telefonen.

Diskussion i 'Applikationer' startad av PatricF, 13 okt 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag har haft detta problemet med alla mina android lurar så det har inget med telefonen i sig att göra.
    Det är så att jag har en hel del local songs på min Spotify som jag syncar till min android telefon, det fungerar hur bra som helst och går att lyssna på.
    MEN när jag kommer till t.ex jobbet och drar igång spotify där och har telefonen i nätverket så slutar alla local songs att fungera och jag antar att det är för jag inte har alla mina local songs på min jobbdator..

Men det störiga är att alla låtar visas som syncade och det går att trycka på dem MEN då väljer den en annan låt istället som inte är en local song..

Börjar blir riktigt jävla pisst off på detta nu.
    För övrigt så är jag inte helt säker på att det bara just händer när jag är på jobbet då det verkar ha hänt helt random.
    Ska man t.ex iväg ett tag och vill lyssna på musik så visar det sig att alla mina låtar inte fungerar fastän det står att dom är syncade..

Är det någon annan som råkat ut för samma sak?

EDIT:

Jag har testat att ta bort en local song i playlisten på datorn så den försvinner helt och sedan lägga tillbaka den men då visar den direkt att den är syncad och har samma problem..

Det enda sättet jag har lyckats med är att radera ALLA syncade playlists och synca skiten igen vilket tar en hel evighet..

Last edited: 13 okt 2011
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hur funkar det om du kör med offlinelistor?

3. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Glömde kanske säga det men jag har alla mina playlists syncade (Offline-mode) och får detta förbannade felet.

T.ex igår satt jag på jobbet, det hade kommit en ny låt från mitt favoritband så jag köpte låten (en mp3) och la in den i min playlist, den syncades automatiskt och jag kunde lyssna på den i telefonen påväg hem. Tänkte inte mer på det och när jag skulle cykla till jobbet imorse så fungera inte låten eftersom jag har varit uppkoplat till mitt WiFi hemma och jag hade inte låten inlagd på datorn där..

EDIT:
    Jag har alltså både local songs och spotify låtar i samma playlists, väljer jag en localsong så tar den en spotify låt istället.

Last edited: 13 okt 2011
  4. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

På datorn hemma så kör jag Linux preview klienten, det kanske är den som spökar? Ska testa köra windows klienten i wine när jag kommer hem och se om det blir samma sak.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag har också upplevt detta. Det fungerade ett tag med sedan så slutade den fungera igen. Hände med jämna mellanrum. Hittade tyvärr aldrig en lösning på problemet. Eftersom det bara var en låt så lade jag dit den på sdkortet istället. Sedan dess ligger den kvar korrekt i listan också.

Detta blev tyvärr inte ett speciellt hjälpsamt inlägg men nu vet du i alla fall att du inte är ensam. Kan nog vara värt att skicka en bugg-rapport till Spotify på det.

6. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Local songs kan du väl använda en riktig musikspelare till?

7. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: