Spotify, headset-remote fungerar inte efter senaste uppdatering.

Diskussion i 'Applikationer' startad av PatricF, 18 december 2010.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Efter den senaste Spotify updaten till Android så slutade "fjärrkontrollen" på headsetet att fungera. När jag har Spotify uppe med en låt igång och trycker på t.ex play/paus så startar den inbyggda musik-spelaren en av mina "Local files" -låtar..

Innan uppdateringen så fungerade det hur bra som helst men nu så fort jag trycker på någon knapp så börjar den förbannade standard spelaren att spela, vilket jag Verkligen inte vill. Jag använder bara Spotify för att lyssna på musik och vill inte ha med standard-musikspelaren att göra.

Är det någon som har samma problem? Går det att fixa? Om inte, går det att ta bort själva standard musikspelaren helt och hållet eller avaktivera den?

Jag kör CyanogenMod 6.1RC2 på en Desire HD, det är samma med stock ROM, har också samma problem på min Nexus One med CM6.1..

-Patric

2. ezel

ezel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kjører du premium eller free version?

3. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade samma problem när jag hade WinAMP installerat, löste det genom att avinstallera det :P

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kör premium. Free versionen fungerar inte i mobiltelefoner.

hmm, jag har ingen annan musikspelare installerad :s jag kollade igenom alla apps och det är bara "Music"-appen som finns och det är den som startas varje gång, den går inte avinstallera heller.
    Jag har testat att ominstallera Spotify men det hjälper inte.