Spotify + Hero = Slött?

Discussion in 'Hero' started by Steefzar, Jun 29, 2010.

1. Steefzar

Steefzar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag bytte min Sony Ericsson Vivaz mot en HTC Hero. Allt funkar galant på den. Men en sak som stör mig är hur slött spotify är. Var precis likadant på 1.5 som 2.1. När man byter låter är det precis som att telefonen tar mellan 5-10 sek att fatta att man bytt låt. Har testat att stänga av appar men ingen lycka. Jag menar Spotify flöt som en dröm på min Vivaz som är en sketen Symbian mobil?
    Undrar om det går att göra något åt detta. För jag som använder spotify till min bilstereo genom bluetooth varje dag är i stort behov av detta. Funkade klockrent med min förra mobil som sagt o_O

//Stefan

2. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag har märkt det ibland med. Kör du offline ? Testat med bara hörlurar och inte BT ?

3. Steefzar

MINA ENHETER

Har ju testat med HTC:s Högtalare som är på telefonen. Och samma där. Och ja jag kör Offline mode.

4. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Spotify appen är väldigt krävande. Antar att de varit lite stressade med att få ut den vilket gjort att de inte haft tid för optimering eller genomtänkt design. Men så långsamt som du beskriver det är det inte på min Hero, kör iofs inte original romen. Kan ju vara att du har någon annan app som ligger och belastar CPU:n, den appen borde då ligga högt upp på settings -> about -> battery use sidan.

5. Steefzar

MINA ENHETER

Har ju bara Skärm, Wifi, Vänteläge som tar batteri. Skärm står på cirka 56 % för tillfället. Men alltså Wifi har jag ju inte på när jag spelar för övrigt. Just nu synkar jag ju alla låtar.

6. jishi

jishi Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har själv testat spotify på en symbian-mobil och de har helt klart lyckats bättre på den plattformen. Dock låter det som att det går extra långsamt på din mobil, jämfört med min.

Sedan de släppte 0.4 av spotify för android så tycker jag den flyter på klart bättre, synkning av playlists går snabbare och den går att använda mycket snabbare efter uppstart.

Byte av låt för mig går på ungefär 2-3 sekunder, det lämnar mer att önska men det är inte så att jag blir vansinnig på den. Då kör jag dessutom online, men märker ingen större skillnad på en offline-playlist. Jag kör dessutom över BT-headset.

Jag skulle rekommendera dig att avinstallera spotify, ta bort datamappen från minneskortet och installera om det för att se om det hjälper något. Har varit med om tidigare att spotify varit slött när jag har uppdaterat och att det släppt efter en ominstallation.