spotify m.fl. program startar sig själva

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av four911, 6 aug 2010.

1. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Egentligen sedan alltid är det olika program (aktier, spotify, musikspelare, facebook m.fl.) som statar sig själva om och om igen, oberoende om hur många gånger jag dödar dem med min ATC. Jag har hört att det drar kräm ur batteriet när apps startas, och min batteritid är ingen rolig historia. Jag tänkte att delvis kan problemet ligga i detta? Vad kan man mer göra för att förbättra batteritiden på min Desire? Det ska ju funka bättre i FroYo än tidigare, men upplever inte det så.

Sen när man startar mobilen är det cirka en miljon apps som går igång samtidigt, och det gör att det tar en satans lång tid för den att bli färdigladdad. Precis som en slö och långsam Windows XP ungefär. Jag har försökt med olika apps som ska hindra program från att starta med androidsystemet, men inget verkar hjälpa. Så har ni nåt förslag?

2. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade denna tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17433

Lösningen är alltså att sluta använda Advanced Task Cleaner. Det låter trevligt, då den appen har gett mig mer ångest än min flickvän gör på ett år. Men efter ett tag går ju av. memory ner till under 100 MB, och då har jag en känsla av att telefonen börjar bli seg och hänga sig, har jag fel?

3. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jo, du har nog fel tyvärr. Om ditt arbetsminne på telefonen börjar bli lågt så flyttar operativsystemet självt över resurserna från inaktiva processer! Inga Task-killers och livet blir enklare! Och ditt batteri kommer räcka längre!
    Promise