Spotify med Google home

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mrs.B, 7 jan 2021.

1. Mrs.B

Mrs.B Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Vi har premium abonnemang i familjen så alla har varit konto. Problemet är att när min dotter ber sin Google home att spela upp något på Spotify samtidigt som jag lyssnar på mitt konto så avbryts min musik och dotterns musik tar över min telefon. Jag försöker "glömma" hennes enhet i min telefon men nästa gång hon spelar upp en låt händer samma sak.... Väldigt irriterande... Detta händer enbart när hon spelar upp via Google home, inte när hon spelar direkt i sin mobil. Någon som vet hur jag kommer runt problemet? Har som sagt försökt glömma hennes enhet och loggat ut och ominstallerat bådas Spotify appar. Hittar ingenstans i googlehomeappen att min mobil är länkad till hennes Google home.
    Tacksam för förslag!

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 877
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du startar Google Home-appen på din dotters telefon och kikar under "Inställningar->Tjänster->Musik" och tar bort/skapar en ny Spotify-koppling och ser till att ni är inloggade på din dotters Spotify-konto vid återanslutningen; fungerar det då?

Antar också att hennes Google-konto är länkat till er Home-grupp? Dvs om du kollar i Home-appen på din egen telefon under plustecknet: "Bjud in en medlem till hemmet". Alla användare som ska spela från sina individuella Spotify-konton ska synas där, annars behöver de läggas till, för annars gör inte Google skillnad på användarna.

Är det ditt Google-konto som använts för att installera Home-högtalarna? I sådana fall ska du använda det kontot för att bjuda in nya medlemmar.

Last edited: 7 jan 2021
    Mrs.B och jnsson gillar detta.
  3. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    För att detta ska fungera bra med gemensamma Google-högtalare och varsina Spotify konton så måste alla aktivera Voice Match och träna med respektive persons röst och sen aktivera detta för samtliga högtalare och sen sätta t.ex Spotify som standard musik-plattform för varje persons Google konto. Utan detta så blir det förstås så att ni styr Spotify kontot för den personen som "äger" högtalaren istället för den person som pratar med högtalaren.

jnsson och bernard gillar detta.
  4. Mrs.B

Mrs.B Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack snälla för svar! Jag hittade länkningen till Spotify i google-home appen och raderade och aktiverade på nytt, och det verkar funka!!

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 877
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon: