Spotify(offline) vs. MW600 = hack i låtar?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Fredrik_Spindel, 6 jun 2011.

1. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag lyssnar på mina Spotify-listor i offlineläge varje dag till och från jobbet i mina MW600-lurar. Vad jag inte kan begripa är varför låtarna hackar till då och då.

Det händer åtminstone en gång per låt, ibland oftare. Det blir tyst någon/några sekunder som om någon ringer mig fast utan ringsignal.

När man lyssnar utan lurarna blir det inte likadant så det borde inte vara Spotify. Jag har inga problem när jag lyssnar på radio i lurarna så det är inte höglurarna som spökar heller.

Det som återstår är blåtandskopplingen, inte kan väl den vara så dålig att den måste stanna och buffras när jag har telefonen i fickan ca en halvmeter från headsetet?

2. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Antagligen blåtanden som du är inne på. Har använt diverse tillbehör och de funkar faktiskt olika, bäst dock med stockhörlurar.

3. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Tjabba!

Det finns mycket som kan störa spotify i kombination med Bluetooth. Det kan vara saker som ligger i bakgrunden och uppdaterar tex väder widgets, mail, twitter osv. En gissning (inte på något sätt satt i bevis)är att taskig programmering av dessa program ligger bakom och skickar någon ljudsignal fast utan ljud titt som tätt och därför stör bluetooth ljudströmmen.

Jag har ofta detta problem med min SGT men jag installerade "Fast reboot" från market som jag kör innan jag startar spotify. Det startar om alla pågående processer och gör iallafall hos mig att spotify funkar i princip problemfritt.

Lycka till!

4. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag har något liknande inlagt. Jag har via Tasker lagt in att telefonen ska starta om sig varje morgon innan jag går upp så det första som jag använder telefonen till (förutom alarm) är Spotify när jag ska till jobbet.

Ska testa att nollställa headsetet när jag kommer hem efter jobbet och synka om med mobilen och se om det löser något.