spotify problem med eeepad

Diskussion i 'ASUS' startad av dyst, 16 aug 2011.

1. dyst

dyst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjena,

jag köpte mig en eeepad igår, redan vid uppstart hittade inte paddan jobbet wifi. jag blev inte jättestressad av detta då paddan hittade andra nätverk.

efter jag slutade gick jag hem och körde upp den emot mitt eget nätverk, allt verkar funka fint men när jag använder spotify så står det att jag är offline. inställningarna ska vara korrekta (kör samma som min mobil)

då till min fråga, är detta något känt problem med eeepaddan / honeycomb?

vill även tillägga att eeepaden är helt underbar.

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det verkar finnas en bugg i Spotify som gör att om man har offline-playlist så verkar den gå i offline läge. Jag hade inte några offline-playlists och hade då inte heller något problem med detta. När jag väl satte några playlist som offline så började Spotify klienten att sätta sig i offline-läge.

Jag har för mig att Spotify officiellt säger att de inte stödjer Honeycomb (Android 3.x), ännu...

Här är en länk till Spotifys supportforum där man har tagit upp problemet. Tyvärr verkar Spotify inte bry sig, det enda de säger är att de inte stödjer Android 3.x...

Jag har skickat ett mail till Spotify angående problematiken, får se om jag får svar...

Last edited: 16 aug 2011
  3. dyst

dyst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@DSD tack för den snabba responsen!

om någon har en anning om varför jag inte kan hitta mitt jobb-wifi (standard WPA2-PSK nätverk) så hade det varit guld värt.

måste bara säga att jag älskar swedroids forum, alltid någon härlig lirare som är villig att hjälpa till.

4. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det kan bero på vilken kanal du har på routern. Men det kan också bero på vilken frekvens router sänder/tar emot på. Routrar med dualband 11n kan sända på 5 ghz bandet vilket Transformer inte stödjer (om jag inte minns fel). Testa med 2.4 ghz istället.

5. dyst

dyst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ah, tack för svaret. borde dock tillägga att jag kan komma åt wifi:et med min SGS II.

6. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

SGS2 klarar 5 Ghz, det är därför du kommer åt det... :)

7. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag skickade ett mail till Spotify angående offline läge på Android 3.2 och fick följande svar:

"Unfortunately at present we do not officially support Android 3.X Honeycomb devices. As such I will be unable to offer any assistance in this matter, however as a personal suggestion I would try some of the Android and mobile device forums such as xda-developers forum or andoirdforums.com. I would advise that this is a personal suggestion and in no part a official support channel of Spotify. "

8. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Uppdaterat: verkar som testversionen av Spotify för Android fixar offline playlist.
    Den nya versionen kan man ladda ner här.

9. mrxyz

mrxyz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns även en nyare version på market (0.4.11.28) som fungerar i stort sätt felfritt, har alla playlists offline. Najs att strömma till sonos :-)

Redigering: efter att haft pddan uppkopplad mot wifi konstant har spotify fungerat bra, men nu efter att ha förflyttat mig mellan två nät fungerar bara de låtar som jag hann lägga offline.. fan.

Last edited: 21 sept 2011
  10. JackHellberg

JackHellberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta problem lär ju rättas till när icecreamsandwich kommer antar jag?

11. isso

isso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Spotify-problemen är ruskigt irriterande. Någon lösning än så länge?