Någon som kan ha något tips på varför min Magic (inköpt på tre för ca 2 månader sedan) hänger sig så att man får fimpa batteriet när man kör spotify? Jag har en magic med orginal rom och den senaste spotify versionen. Ibland kan man lyssna en halv timme men oftast så hänger sig allt efter ca. en kvart.
Låter skumt.. i värsta fall hårdvarufel.. blir det samma sak med den vanliga musikspelaren? För att vara säker på att det inte är nån mjukvara som hänger telefonen kan du alltid göra en factory reset eller uppdatera fmjukvara (rootat eller genom htc's program) o sedan bara installera spotify och testa en halvtimme igen
tack för ett snabbt svar, det blir inte så i musikspelaren oavsett headset, men med spotify så flippar det ut både med Bt-stereo headset och HTC orginal lurar..
självklart skulle jag ha provat detta, men jag har missat detta och har nu avinstallerat och installerat och loggat in igen, provar nu och ser om det händer igen, tack för tipset.
Där ser man Det är en lösning som funkar till och från, framför allt om man uppdaterar rom'ar höger och vänster .
Problemen har fortsatt nu när jag har använt det mer, jag har kommit fram till att allt funkar så länge blå-tanden är avstängd, så jag får väl försöka hitta något om detta här på forumet för jag vill ju använda mitt headset. Är det någon som har tips så hör gärna av er.
har du wifi aktiverat? (om så, inaktivera) När denna e aktiv men inte har någon anslutning ligger den och söker av var 45:e sekund eller nåt. Detta kan orsaka hack i spelningen i spotify, men har aldrig hört att det fryst telefonen helt. Jag kör iofs cyanogenmod men har aldrig haft problem med mitt bluetooth headset.
tack för tipset, jag har inte wifi aktiverat, jag har lagt in en ny tråd ang. BT för jag tror det är den som krånglar.