Spotify stream?

Discussion in 'Frågor och support' started by ng0r, Dec 23, 2010.

1. ng0r

ng0r Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Kom idag på när jag gick och städade. Finns det någon app som gör att jag kan skicka ljuden som kommer från min dator, till min mobil? Så att när jag går här hemma och städar, så kan jag ha mobilens hörlurar på mig, köra spotify på datorn och höra spotify i mina hörlurar? Kan ju sedan ha någon spotify remote så jag byter låt så. Jag har även WiFi här hemma. Jag har inte spotify premium, det får inte plats med min ekonomi. Någon som vet om det går med min HTC desire hd?

Last edited: Dec 23, 2010
  2. pebo

pebo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går ju enklast om du har bluetuooth på datorn och bara ansluter ett BT-headset direkt till datorn, då slipper du mecka med telefonen ;)

3. ng0r

ng0r Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo men jag har ju inget bluetooth headset, och huset är inte så litet så tror inte det räcker överallt hellet. Men det går inte göra så heller? Hade ju vart något väldigt uppskattat av mig. :)

4. Ubi

Ubi Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har faktiskt börjat lite smått på ett program som ska göra det du säger. Det är tänkt att det ska fungera som vanliga spotify i mobilen fast det egentligen är kopplat till din egen dator som har spotify igång och streamar ljudet därifrån, precis som du säger. Sedan ska det finnas en simpel remote i programmet också.

Eftersom jag inte har gjort något annat program till android vet jag inte exakt hur jag ska göra så lär dröja innan eller ens om jag kommer släppa programmet. Kan tänka mig att inte spotify blir så glada om jag släpper det på market heller..

Har inte börjat på själva programmet till android ännu utan har bara skrivit lite på server delen. Det är i alla fall garanterat möjligt att göra detta, dock håller jag på med ett större projekt så ger det inte speciellt mycket tid.

5. ng0r

ng0r Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, jag hoppas verkligen du kan fixa det! För det lät verkligen grymt!

6. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM: