Spotify-strul

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Golgo, 28 dec 2009.

1. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Spotify får spatt på min Milestone över 3G (Telenor) och slår mellan online/offline hela tiden vilket gör det ganska kämpigt att använda, s.a.s.
    Över Wifi fungerar det dock fint.

Detta problem fanns inte på min Hero så om det är Milestonen, Eclair eller Telenor är svårt att lura ut. Någon som upplevt liknande problem?

2. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har inte märkt nåra problem med min Milestone på Telia, men jag har inte kört Spotify så mycket på 3G ännu.

3. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 024
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Jag körde ett ovetenskapligt test och streamade Spotify på väg till jobbet.
    20 minuter på buss - inga avbrott eller hack av något slag. Telias nät.

4. kepop

kepop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att spotify växlar mellan online/offline är nog snarare ett problem med den 3g-täckning som finns. Jag har tele2 och har ibland problem med att spotify hamnar i offlineläge. Spotify verkar testa hur pass hög bandbredd nätet klarar snarare än om telefonen är ansluten till 3g då jag även haft problemet på mitt wlan-hemma när internet har strulat.

5. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mmja, som sagt så hade jag inte detta problem med Heron och jag har inte märkt att Milestonen har sämre 3G-täckning. Har i princip alltid 4/4.
    Får se imorgon om nytt SIM gör skillnad.

6. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Väldigt märkligt... fick mitt nya SIM-kort nu men det gjorde ingen skillnad alls vad jag kan se. Upptäckte dock ett skumt samband, när mobilen är i 3G sä håller sig Spotify grön och online men så fort 3G symbolen slår om till H så blir Spotify blå och tror att den är offline MEN låten som jag kört igång fortsätter streama och spela korrekt. Försöker jag byta låt nu så går det inte alls men pausar jag låten så mobilen slår om till 3G och Spotify åter blir grön så går det bra. Väldigt snurrigt :confused:
    Oh well, det funkar ju iaf... typ :P

7. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Spotify 0.3.25 som finns ute på Market nu löser problemet :)

8. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 024
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Trefligt.
    Med den nya versionen fick jag massiva problem med online/offline-läget.
    Den hoppar hysteriskt mellan online/offline. Oavsett om jag kör på 3G eller WiFi.

Edit: Efter omstart och ominstallation så blev det lite stabilare när det kommer till uppkopplingen.
    Men fick två Wait/Force Close istället - en när jag scrollade i playlisten och en när jag försökte stänga ner programmet.

Last edited: 11 jan 2010
  9. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ooh... hah det var precis så jag hade det INNAN uppdateringen (minus FCs).

10. raddical

raddical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick (äntligen) hem min milestone i måndags, jag älskar den redan <3 Jag har dock ett litet problem med spotify. Den strular när jag ska synca mina offline spellistor, den hoppar mellan offline/online läge hela tiden vilket är jävligt drygt. Jag har bockat för alternativet att den endast ska synca via wifi, och jag har stabil anslutning här i hemmet (konstant 4 "ploppar") så jag förstår inte riktigt problemet. Någon som har upplevt något liknande och har en lösning?

thx

11. gadgetzz

gadgetzz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag hade samma problem med min droid, koppla den till datorn och dra över spotify2 foldern sedan ominstalerar du spotify och drar tillbaka mappen, så funkar det och du har dina offline låtar :D
    www.GadgetZZ.com

12. Hullabaloo

Hullabaloo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det bara jag som har problem med att musiken slutar plötsligt slutar att spela?
    det händer väldigt ofta, ibland flera gånget om timmen och man måste starta om spotify för det ska funka igen.

13. viqous

viqous Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Olika mycket olika dagar. Kan ha laddat ner olika långa spellistor för att lyssna på bussen/flyget/tåget och så sätter man igång och så spelar den 1-10 min och sen bara slutar. Vägrar börja igen. Har testat ligga i flightmode, har testat starta om både spotify och telefonen. Ibland fungerar det, ibland inte. Fruktansvärt irriterande. På min G1 hade jag aldrig såna problem. (Sedan så sparar den aldrig mitt inlogg, vilket kan vara nog så irriterande)

14. raddical

raddical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Även jag har problem med spotify på min Milestone, men dock ett lite annorlunda problem gämmfört med övriga i tråden. Det är så att på sistonde har min milestone slutat uppdatera mina playlists, även om jag har wifi påslaget. Kvittar vilka iställningar jag kör med, den vill ändå inte gå in i online läge varken 3g eller wifi. What to do here?

15. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kontakta spotify :)