Spotify tappar synkade listor.

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by bb0rje, Jan 3, 2012.

1. bb0rje

bb0rje Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade ingen tillfredsställande tråd om det här så försöker på en ny.

Ska utomlands på lördag och ett bra tag framöver. Tänkte ta med min Optimus 2x och använda endast som mediaspelare, främst genom Spotifys offlinelistor, jag kommer ha kvar kontot hela resan och betala 99kr i månaden, så det har inget med saken att göra.

Problemet är iaf att imorse när jag vaknade hittade Spotify inga offlinelistor. De ligger kvar på minneskortet (ca 8gb) men är ej kopplade till Spotify längre. Finns det något sätt att koppla ihop dem eller blir det att synka om igen? Och isf kan jag förebygga något så detta ej händer igen?

Har kört MIUI ett tag nu men bytte till CM7 för någon vecka sedan, formaterade minneskortet och har sedan dess synkat om alla listor, kan det ha något med CM7 att göra?

Grymt tacksam för hjälp!

2. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    CM7 och stock hanterar SD-kortet olika, vet inte hur MIUI har det.

Stock
    Internt minne /sdcard
    Externt minne /sdcard/_ExternalSD

CM7
    Internet /mnt/emmc
    Externt /sdcard

3. bb0rje

bb0rje Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Innebär detta på något sätt att det borde vara problem med något av hanteringssätten?

4. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    OM MIUI har som stock och Spotify lagrar på /sdcard hamnar det iom CM7 på ditt externa kort.

Kom iofs på att MIUI baseras på CM7 så det bör vara samma plats och minne... Har ingen aning om vad som gått fel. :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

5. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande, men möjligen icke-relaterat, problem när jag gick över till CM7. Mina ringsignaler fungerade i början, men sen plötsligt inte.

I Spotifyklienten kan man väl ange var cache:en ska ligga, förr (kanske fortfarande?) gjorde man det i inloggningsdialogen genom att trycka på menyknappen. Man var alltså tvungen att vara utloggad.

bb0rje likes this.
  6. slibit

slibit Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det händer även mig att spotify måste synka om vissa spellistor. Den synkar om låtarna, men mappen tar ändå inte mer plats. Det är lite störigt att ibland när man skall lyssna på musik så märker man att låtarna måste synas om.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

7. bb0rje

bb0rje Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det upptäckte jag stämde! Lade in originalrom nu och synkat om allt. Spotify känns faktiskt stabilare nu, inte lika mycket krascher som jag hade i slutet med MIUI, kunde krascha om och om igen, hittils har jag klarat mig undan detta. Kan iofs vara slump...

Bara hoppas på det bästa nu då!

8. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade detta problem tidigare, men med senaste uppdateringen av Spotify så har det inte strulat för mig. Kör orginalrom.