Spotify utan premium

Diskussion i 'Hero' startad av Evil1, 27 mar 2010.

1. Evil1

Evil1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det nå sätt så man kan ha spotify i telefon utan att man har premium?
    eller måste jag betala för premium för att kunna använda det i telefonen?

2. Absolut

Absolut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste betala.

3. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fanns de inte nån här som gjort nån app för att lyssna på spotify via sin dator hemma?

4. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det är rätt fult att man använder spotify som ett försäljningsargument till någon Samsung på TV. Det skulle inte förvåna mig om mobilförsäljarna i butik inte upplyser kunder om att man måste ha premium för att använda spotify i mobilen. Riktigt fult då det innebär ytterligare en hundring i månaden på en redan hög månadskostnad som det innebär för många när de köper en mobil som kan köra spotify.

5. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är inte så att det ingår Spotify premium under en viss tid? Är väl många operatörer som har det?

6. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

är bara telia som har de då de har skrivit avtal, så jag fick ju spotify premium gratis fram till påsk, nu kör dom att man får spotify premium för halva priset i 6 mån, men det står fortfarande att det kostar ordinarie pris 99kr/mån

7. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men faktum kvarstår att det inte bör vara nåt fel att göra reklam att man kan använda spotify i mobilen? Du kan ju göra det? Dom säger väl aldrig att det är gratis? :)

8. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Man kan väl tycka att om man har råd att köpa en så pass dyr telefon, kontant eller med förhöjd avgift, så kan väl 100 kr till vara värt det. Det är ju en så pass bra tjänst.

Det jag tycker är lite underligt är att det är samma pris att betala per månad som ett år på en gång.

9. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det är väl 99kr/månad,alltså 1200kr/år. Det tror jag en klar majoritet är för mycket att betala för en ren musiktjänst. Annars hade nog spotify gått med stor vinst idag vilket de tydligen inte gör. Poängen är iaf att det nog inte är en allmän åsikt att 99kr extra varje månad inte spelar någon roll, bara för att man köpt en dyr telefon.

10. robber

robber Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

99kr i månaden har nog alla råd med. Annars är det bara spara större cash och sluta dricka läsk, röka etc om man har så kasst cashflow :)

Klart Spotify vill ha betalt då det är ett privat företag som vill tjäna pengar inte skänka allmosor.

/R

11. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Dom flesta har råd men väljer att använda pengarna till annat, minst 95% av användarna här lär ju betala mer för sitt bredband, kanske TV och mobiltelefon, ... men det är ju det faktum att man vant sig att det inte ska kosta något som gör det svårt tror jag.

12. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det var inte det jag sade. Har man så dåligt med pengar att man inte har det bör man nog inte köpa en dyr telefon med tillhörande abbonemang, fast det är en annan fråga. Jag menar att jag tror många tycker det är för mycket att betala för en tjänst som "bara" tillhandahåller musik, när man dessutom får det gratis i vanliga fall (för det är ju så de flesta använder det, de flesta står ut med reklamen). Skit samma, de flesta vettiga återförsäljare upplyser nog om att det kostar för att använda Spotify i mobilen.

13. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De som tycker att 99 kr i månaden är mycket kan testa grooveshark.com. De har en android klient som kan streama och offline synca och det kostar bara 3 $per månad plus moms, vilket ungefär blir 30 kr. De har ett helt okej utbud av låtar och de låter även användrarna ladda upp egna låtar. Men laddar man upp upphovsrättsskyddat material bannas man. De frånsäger sig allt juridiskt ansvar, vilket gör att de opererar i en grå zon.

14. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag menar bara att om man binder upp sig ett år vore det lite schysst med rabatt.

Som någon annan skrev så väljer man själv vad man lägger pengarna på. I min värld är 99 kr/mån lätt värt det för att kunna använda Spotify i mobilen samt att slippa reklamen. Det var inte en allmän åsikt, det var min :) Ser dock att jag använde "man" istället för "jag", ber om ursäkt för det.

Jag kanske är störd också för jag lyssnar på musik nästan dygnet runt. Jag märker t.ex. när jag slår av Spotify/Winamp när jag går hem från jobbet vad tyst det blir, nästan obehagligt :)

15. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Itunes tar väl en tia per låt ungefär, eller hur är det? Så en hundring/månad för en streaming-tjänst känns inte som spec. dyrt...

Jag trodde förresten att flera stationer körde traditionell radio som streaming via egna appar, är det inte så? Jag har oavsett vilket för låg hastighet (0.4) för att orka bry mig om streaming, hehe...

16. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ett bra gratis alternativ är ju Tunewiki, där du kan välja radio stationer efter vad du vill lyssna på för typ av musik. STORT utbud.