Spotify

Diskussion i 'Applikationer' startad av Arne Anka, 29 maj 2014.

1. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har senaste tiden sett spekulationer om att Spotifys tid snart är ute. Anledningen skall vara att Apple köpt en för mig okänd konkurrerande tjänst.

Nog för att jag tror att det kan vara sant eftersom jag redan har provat Spotify mot Googles motsvarande tjänst och skillnaden var hårfin även om jag i slutänden valde att fortsätta med Spotify pga bättre urval i min musiksmak. Och om det är så att musikbolagen är missnöjda med Spotify kan det gå fort för mig och andra att byta till Google.

Så konkurrensen finns där redan för den stora mobilplattformen. Att den mindre mobilplattformen återigen kopierar en lyckad affärsidé är säkerligen ännu ett hot mot Spotify men om de inte frångår sin vana att begränsa till sin mindre marknad är det nog tvärtom vad massmedia spekulerar i Google (och Microsoft har väl också når liknande) som är de stora hoten mot Spotify.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Spotify har lite samma position som Facebook - alla ens bekanta finns där. Att dela låtar smidigt, se vad andra lyssnar på etc, allt det blir man av med om man försöker byta. Det och att Google Play Musik inte har någon datorklient gjorde att jag stannade kvar hos Spotify.

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag tror inte att Spotify kommer att försvinna någonstans anytime soon. Folk vill gärna spekulera i att Spotify kommer hotas men för mig blir det lite som Jehovas Vittnen varningar om jordens undergång.

Som föregående talare sa det har blitt lite som Facebook. Alla använder det. Alla ens vänner och bekanta. Det ska mycket till om hela deras bas ska emigrera och varför skulle man när dess utbud är det allra största och det är ju egentligen det som är huvudsaken. Att det man vill höra finns tillgängligt. Där har spotify en relativt stor fördel gentemot de andra enligt egen erfarenhet. Det beror ju också så klart på vad man lyssnar på.

Sen har det en annan för mig stor fördel. På High Quality (medium) drar en given låt 10mb låt oss säga. På Play Music drar samma låt dubbla bandbredden på tillsynes samma kvalitetsinställnig. Play Music sög bort min data när jag provade det. Inte OK.

Spotify är idag någon form av standard. Dessa brukar vara svåra att rubba på. Beats grejen som Apple köpte vad fan är det? Aldrig hört talas om ens.