Spotify

Diskussion i 'Hero' startad av logaritm, 18 mar 2010.

1. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Går i köpa-hero-tankar och läste någonstans att folk var lite irriterade på att alla apps sparas på mobilens interna minne istället för på minneskortet. Det kan jag leva med (får väl helt enkelt välja ut vilka appar man vill ha och inte ^^ ) men det jag började fundera på var om Spotify i alla fall är tillräckligt intelligent för att spara ner låtar i offlineläge till minneskortet? Jag förutsätter ju att det är så, men man kan ju aldrig vara för säker..

Är det någon som har kört mycket spotify i Heron och som skulle vilja dela med sig av hur det har fungerat över lag? Vore kul att läsa!

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Offline filerna sparas på minneskortet. Jag tycker det fungerar bra, har lyssnat online när jag var ute och gick och det var inga problem, inga dropouts etc, det hänger ju dock på täckningen men...

3. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man lär har fett med download-ratio också.. jag fick bara 200mb :( så kan inte köra spotify så farligt mycket alls.. Men men.. spotify är onödigt när man bara kan lägga över 3000 låtar från datorn till minneskortet ;)

4. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tycker det fungerar ganska bra.
    Jag synkar min spellistor via wifi så för det mesta behöver den inte hämta något från nätet. Men lyssnar man på musik som inte är lagrad i telefonen gäller det att man är i en tätort för annars pausar musiken med jämna mellanrum och sitter man i bilen är det i princip lönlöst att försöka lyssna på något annat än de listorna som man har synkat. (iallafall i de småländska skogarna)

5. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, det är precis så jag tänkt göra med :)

6. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och du har 3000 lagliga låtar på din dator.

Med tanke på att man kan spara upp till 3333 låtar på minneskortet genom spotify över trådlösa så lär man nog inte behöva köra särskilt mycket genom 3g.

7. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nån här som har koll på om spotifys mobilklient använder peer to peer eller om den bara strömmar musiken till dig?

Självfallet är det alltid bättre att ha synkat musiken med wifi men ibland vill man ju dra ner en ny låt över 3G.

I windowsklienten agerar man ju både klient och server och får då trafik åt båda hållen.

8. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jag tror nog att man bara tar ner, för jag har verkligen ingen större upp trafik när jag använder spotify mkt