Spotifys offline-listor!

Diskussion i 'Applikationer' startad av freddeskell, 23 jun 2010.

1. freddeskell

freddeskell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett problem, jag kör me Spotify i mobilen och tycker det funkiar bra, jag kör med offliine-listor. Jag har gjort ett par stycken och allt är som det ska, MEN, när jag tar bort låtar från listorna så försvinner de, men det blir inte mer diskutrymme för det?! Så de verkar spara låtarna ändå? Hur får jag bort detta?

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har du synkat efter du tagit bort? i värst fall kan du ta bort hela spotify cachen i options och synka om, men det är ju lite väl mycket att tanka ner kanske ;)

3. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har en lite offtopic fråga, poängen med att köra i offline mode är att man inte skall få hutlösa trafikkostnader. Men ponera att man är i Thailand och vill lyssna på spotify men vill inte logga in för det kostar 50kr/MB i thailand. Hur gör man då? Måste man ALLTID logga in för att lyssna på sina offlinelistor?

4. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spotifycachen är det som ska rensas som Johnny påpeka.

Gonjer: Jag, efter några små tester jag gjort nu så måste man ju logga in.
    Kan tänka mig att det är svårt att inte få någonting annat att synca mot internet mm.

Kolla om det kanske möjligen finns en app som tvingar alla program på telefonen att godkännas innan dom kan nå internet? Typ som ett antivirusprogram som frågar om det är okey att firefox kan nå internet mm. Tycker ändå att det borde finnas nått sånt.

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ang logga in på spotify om man är utomlands, se till att telefonen inte tillåter roaming, då funkar ingen trafik. körde min htc magic i Thailand 3 veckor och lyssnade på spotify både på datorn och mobilen.

Om spotify inte har nån anslutning så kör den offline läge direkt, dock under förutsättning att du synkar minst 1 gång i månaden tror jag det är.

6. rolfs

rolfs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Offline fungerar bra utomlands. Under meny och settings välj Force offline. Har funkat för mig utomlands

7. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Yep, fungerade hur bra som helst för mig med.

8. Joup

Joup Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bekräfta ovanstående. Jag har alltid WIFI och 3G/GPRS avstängt (mest för att spara batteri) och kör man Spotify i "force offline"-läge så kan man logga in även fast man inte är uppkopplad någonstans.

9. tobbi

tobbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

japp..har varit borta i 4 månader och kört spotifys offline listor hela tiden. Dock måste du gå online minst en gång under en 30 dagars period! glömmer du det så försvinner listorna och du måste synca om!

10. oskan

oskan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förlåt om jag lånar tråden lite nu, tänkte att de va lika bra att passa på eftersom min fråga också handlar om offline playlists. Jag undrar om det är möjligt att flytta sina offline playlists, alltså allt du har synkat på ett minneskort flyttas över till ett annat? :)

Mvh

11. freddeskell

freddeskell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan jag manuellt rensa spotifycachen?

Alltså den synkar ju om jag lägger till en ny låt tillexempel. men om jag tar bort 20 och lägger till två tycker jag det borde märkas på platsen det tar på minnet. Vill ju som lägga in hela nya album och bara lyssna igenom dem på jobbet om det är nåt bra, så kanske man sparar nån låt men slänger resterande av albumen.

12. oskan

oskan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, det fungerar. Det lönar sig att testa själv också :D

13. HT3

HT3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

öppna spotify