Fråga: Spräckt display, Köpa ny/Reparera?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Erkki, 20 jul 2013.

1. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Nu har jag lyckats tappa mobilen för första gången i marken, satt på en bänk och tappa den då jag skulle ta upp den ur fickan. Hade Copter displayskydd, Krusell skyddet för baksidan, det hjälpte inte. Touchdisplayen funkar bara på nedre delen, är en liten spricka längst uppe i hörnet.

Har haft den 2 månader. Lokala butiken ( Norrmobil ) Reparerar telefoner. Det ska kosta 1900kr att laga den. Helt sjukt enligt mig, nu funderar jag på om det är värt eller inte. Vänta på Nexus 5 eller laga... vad skulle ni ha gjort? Jag har pengar för att köpa ny men känns väldigt onödigt då telefonen är i så fint skick i övrigt. Lätt den bästa telefonen jag haft.

Antar att det är svårt att laga själv då displayen är limmad.

2. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Jag hade knappast lämnat in en Nexus 4 på reparation för nästan 2 000 kr. Lägg till en tusenlapp och du har en sprillans ny.

Du råkar inte ha en hemförsäkring som gäller för denna typ av olyckor? I så fall behöver du bara betala en självrisk på ungefär 1 500 kr.

Skickat från min Nexus 4

3. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Nej jag har ingen hemförsäkring som täcker detta.

Alltid haft skydd till telefonen, den är i nyskick. Aldrig att jag betalar 3 000 för en ny istället för 1 900 då det är samma skick på en ny och denna. Jag tror det blir att reparera, då detta är en fantastisk telefon.

4. Rolfi

Rolfi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då min Nexus 4 var två veckor gammal spräckte jag baksidan, tänkte detta kan jag leva med då den bara har en kosmetisk funktion. Efter ytterligare två veckor tappar jag skiten och framsidan spräcks. Tuch-funktionen slutar fungera :(. Funderade skarpt på att skrota telefonen då det var så dyrt att laga den, och så kommer den sannolikt gå sönder igen då det verkar vara en ömtålig modell. IAF så köpte jag en display-modul från LG och böt själv. Modulen kostade ca 900sek. Finns guider på YouTube hur man byter.

5. maqedonci

maqedonci Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag spräckte framsidan och reparera den, mobilen användes inte på ca 2 månader innan jag laga den. Efter det har batteriet varit katastrof och jag vet inte vad det kan bero på.

1. Antingen att jag fått en fake-skärm som drar mer ström
    2. Batteriet blev sämre när mobilen bara låg där i 2 månader, vilket den inte borde?
    3. Jag har ingen jävla aning vad mer det kan vara...

HEELP!!

6. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Köp bumper nästa gång istället för film på framsida/baksida. Fungerar!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Beta