Spräckt skärm!

Diskussion i 'Incredible S' startad av jb., 2 okt 2011.

1. jb.

jb. Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades igår tappa min Incredible S ur fickan så den slog sig i backen och hela skärmen fick sprickor. Grymt surt eftersom jag inte ens haft telefonen i två månader! Har detta hänt för någon annan så den har några tips på vart man ska vända sig för att få den lagad? Hittade någon sida, men där kostade det 2300 vilket känns lite väl mycket..

2. Mr Incredible

Mr Incredible Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan. Priset är troligen helt korrekt, tyvärr. Skärmar kan du få från 400:- på Mobiltillbehr, iPod, iPhone, mobilskal, laddare, batteri, minneskort, Wii men sen är det arbetet. Om Anovo i Västerås som är auktoriserade av HTC gör jobbet gäller fortfarande alla garantier, vill säga två års garanti och tredje årets reklamationsrätt. Allt detta försvinner om du gör jobbet själv eller någon som inte har behörighet från HTC gör det oavsett om det är proffs. Arbetet kan vara ganska tidskrävande, en del av dessa telefoner är mycket komplicerat uppbyggda, har dock inte erfarenhet av HTC, ännu men har varit inne i ett antal andra genom jobbet.
    Lycka till, ska själv hitta lösning på min dotters wildfire med spräckt touch... /MK

3. Karkes

Karkes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

The Phone House

De har ett fast pris på 1299:- för detta jobb. kolla med dem bör finnas i de flesta städer.

4. P_Jonsson

P_Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Dom har tvär höjt priset på byte av glas 2ggr i år. först var det mycket riktigt 1200:- för byte av skärm.

När Touch telefoner blivit vanligare höjde dom priset till 1800:-(t.ex. Samsung SII) men alla lurar som vi får in nu verkar komma med ett kostnadsförslag på 2500-2800:- från Anovo oavsett märke/modell.

Mvh
    Peter

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 747
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses! Det var inga fickpengar direkt. En klant som mig själv borde nog skaffa en så bra drulle som möjligt till hemförsäkringen.

6. misselina

misselina Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är väl bara glaset/touch screen som är spräckt inte displayen? för då kostar glaset 418:- på tex. Mytrendyphone.se. Är du något så när händig så kan du göra jobbet själv för det är inte svårt som man tror, jag själv har gjort det på flera olika typer av mobiler bla. Iphone 3GS och den är betydligt krångligare att få isär. Det finns bra guider på nätet hur man skall göra (se nedan), jag rekommenderar att du köper plastverktygen som visas på filmen för att inte skada mobilen använd gärna handskar så det inte blir några fingeravtryck inuti och då är det inga problem om du skall lämmna in mobilen på garanti jobb.

Guide:
    How to Replace HTC Incredible Droid LCD Screen Repair Guide - YouTube

HTC Incredible S kamera - Mikrofon - LCD Display - Kp Mobil reservdelar!

Ps. Glöm inte att köpa 3M tejp för monteringen av glaset.

Lycka till!

7. P_Jonsson

P_Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Skickar du in luren kommer dom byta både glas och touchmodul, Anovo har nog aldrig bara bytt glas så vitt jag vet.

Hade en kund med en Optimus 2X där så var fallet, glaset hade en spricka i sig och han ville få den lagad. Självklart tyckte vi och när han undrade hur mycket det skulle kosta sa vi att det går inte att svara på, men det lär ju inte gå på 2 000:- då allt fungerade som det skulle.

Ack så fel vi hade(eller ja, det kostade inte 2k utan 2,5k) Anovo bytte allt trotts att både vi och kund undrade vad i H%¤#!E dom håller på med.