Problem: Spräckt volymknapp !?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av fluppen, 21 augusti 2012.

1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Upptäckte idag att volymknappen kändes konstig, tittade på den och upptäckte att den numera var tvådelad.. Den har helt enkelt gått av strax under mitten.

Jag har inte tappat min telefon nångång eller varit ovarsam, finns inte ett märke på den.

Nån annan som har vart med om samma sak eller är det bara min vanliga otur?
    Fick ju precis tbx den från anovo för tredje gången bara härom veckan...å nu är det dags igen.

2. CJG

CJG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Exakt samma sak har hänt mig och min volymknapp. Jag har heller inte tappat telefonen men vips en dag så var knappen delad på mitten. Drar mig dock för att lämna in den med tanke på de erfarenheter av Anovo som man läst om här och det faktum att sprickan inte verkar ha försämrat knappens funktion.

3. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma sak hände mig efter bara några veckor med telefonen. Dock är det ingenting jag stör mig på och den funkar som den ska så jag har dragit mig från att ens försöka lämna in den och börja krångla med det.

4. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Idag gick jag in till TPH och sa att nu får det vara nog, detta är fjärde inlämningen av min HOX och dom lovade att göra sitt yttersta för att jag skulle kunna reklamera telefonen och byta mot en annan modell troligtvis S3 eller LG optimus 4x, men först skulle telefonen skickas iväg igen av nån anledning.

Last edited: 22 augusti 2012
  5. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min är delad också. En liten bit under mitten....

Verkar vara skräpkvalité, då den blev så när jag skulle sänka volymen.

6. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Dito. Också strax under mitten.

7. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag slutar fortfarande inte att förvånas över den grymma byggkvalitén på den här telefonen :D

8. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Ja det hela är nästan lite lustigt så tragiskt det är.

9. CJG

CJG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är detta något som ni har lämnat eller tänker lämna in telefonen för? Och i så fall har de fixat felet utan gnäll?

10. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Jag gick ju som sagt å lämnade in min HOX igen, men i syfte att få ut en annan modell, då sa han att dom var tvungna att skicka iväg telefonen nånstans först innan vi kunde göra ett återköp/modellbyte.

Lik förbannat så ser jag nu att dom skickat min telefon till vår allas favoritföretag Anovo.. Så nu vet jag inte om dom ämnar att reparera den för femte gången eller om dom bara ska inspektera och bekräfta.

11. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Idag har dom uppdaterat statusen på min telefon, snackade med TPH också.. Tydligen måste dom laga telefonen innan dom reklamerar den gentemot htc...låter lite märkligt kanske?

Status:

Arbetsbeskrivning

Åtgärdat volymknapparna och suttit på wifi-tejp. Test OK. GPS är också åtgärdat. Inga övriga garantifel.

Va fan är wifi tejp? Och framförallt varför har dom suttit på den samme? ;)

Last edited: 27 augusti 2012
  12. Goxx

Goxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Även min är delad strax under mitten. Hade den inne hos Anovo pga flera fel och Tre "glömde" notera sprucken volymknapp i felanmälan... Kom därmed tillbaka utan ny knapp:( Orkade dock inte skicka in den igen pga detta. Nu började dock GPS:n krångla igen, så jag antar att det blir en andra vända hos Anovo för denna min tredje HOX efter två tidiga DOA. Detta blir fjärde gången jag är av med min mobil sedan köpet för fyra månader sedan!! Ska kanske göra ett försök att få den utbytt mot en SGS3:a. Någon som har koll på om någon lyckats med detta?

13. Swediord

Swediord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I värsta (bästa?) fall kan du häva abonnemanget. Har en polare som fick abonnemanget hävt automatiskt, efter DOA nummer 2. Han köpte nu en SGS3 i stället. Samma vän bad vid ett tidigare tillfälle att få HOXen utbytt mot just SGS3, dock utan resultat.

14. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Kan leva med den spruckna knappen. Påverkar ju inte funktionen. Än i alla fall.

15. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vet ni om det är samma fel på de nya telefonerna, dvs nya batchen? Var grymt sugen på att köpa en one X, men inte efter detta.

16. Phoenix95

Phoenix95 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte min från Elgiganten för ungefär 2-3 veckor sedan. Min volym-knapp är fullt fungerande och hel. Och jag tror att det är en HT23 batch(elr något sånt) Då använder jag den väldigt mycket också. Så bara för att det finns en tråd om det här problemet innebär det inte att ALLA upplever det. Jag kände likadant inför mitt köp av HOX, men nu är jag jätte glad att jag köpte den. För den är verkligen helt underbar! Men jag förstår dig, man blir tveksam över ett köp av HOX när man läser för mycket här.

17. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

min är också fullt fungerande, även om den är av som på bilden tidigare. att välja bort telefonen pga. detta låter lite väl överdrivet dock :)

18. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

The phone house är lögnare och skojare. Jag har haft mycket bekymmer med en sensation xe där de bla i butik inte noterade att jag ville häva köpet. Spela in allt när du har med dem att göra. Läs på konsumentverket om fel på vara.

19. swebullen

swebullen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma fel på min HOX, ska gå med den till Media markt där jag köpte den för snart ett år sedan. Lite skeptisk att jag får det på garanti men man kan ju hoppas. Det verkar onekligen vara ett problem då alla vi haft samma fel. Och den verkar spruckit exakt på samma ställe för samtliga.

20. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER