Språk på Liquid e?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Poptot, 30 sept 2010.

1. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Går det att använda svenska/norska/danska/finska som språk i telefonen? Är lite sugen på den, men det är ju lite trist om man måste köra på engelska!;)

2. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Rätta mig om jag har fel men det finns in på acer liquid. Man kan få det lite svenskt men det är ytterst lite. Själv föredrar jag engelska dock, förstår oftast det bättre då deras ord är mer korrekt för saker... typ... :)

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Som sagt, telefonen i sig är på engelska. Men självfallet finns det ju svenska ordlistor och svensk layout på tangentbordet.

4. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Cyanogen ROMen som Xian har portat, och som han håller på att porta har stöd för svenska. Jag använde den själv ett tag och testade med svenska och det va inget att klaga på direkt..

OT:
    Tisu har du testat MIUI ROMen, sjukt kul tycker jag...

5. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hm, provade bara v0.5 av xians port. Fanns det svenska redan då?

OffTopic:
    Lustigt att du nämnde den Flexxy, drog ner den för en timme sedan och tänkte flasha ikväll ;) Dragit mig för att göra det pga att den inte känns färdig. Men nyfikenheten tog överhand ;) Telefonen känns så seg utan OC med acers 2.2... :(

6. carlin

carlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

var inne på modaco innan och det verkar som att den inte är helt översatt till svenska. Men man kunde logga in och hjälpa till med översättningen?

Det vore ju fantastiskt om den kommer med svenska, men man vänjer sig ganska snabbt med engelsk meny och de flesta guider är ju fortfarande på engelska.

Skulle gärna hellre se Google voice på svenska, vilken grej... tala in sms m.m.
    men det kommer säkert om nåt år...

7. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har använt den nu i nästan två dagar och måste ärligt säga att jag var väldigt skeptisk till en början.. flasha den över senaste froyo och det mesta fungerar klockrent.. iaf så har jag helt okej batteritid, wifi och ett helt nytt UI som iofs påminner om IOS, men det får min telefon att kännas som helt ny lur... har valt att testa deras egna UI istället för att slänga på launcherpro som alla gör, blir roligare då...
    har inte testat att klocka den än, men tycker att det är skönt att möjligheten finns...

8. koudelka

koudelka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hoppas du kör v0.3 om du kör med MIUI standard UI. Den var lite seg I v0.2 :) Kul att höra att den funkar bra för er :P

9. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Välkommen tillbaka Koude..
    Har velat skriva ett pm till dig och tacka för alla sjuka saker du hjälper till att porta till liquiden...
    Jag testade alla versioner av MIUI, varje gång du uppdaterade på Modaco så flashade jag om =P
    Ett tips, om du planerar att fortsätta med MIUI är att du lägger in datum på rubriken, så man vet om det kommit en ny eller inte =P För man vet aldrig med dig, ibland lägger du upp ett par om dagen =P

Tack iaf!

10. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det känns som MIUI kommer bli min ROM of choice när allt fungerar på den ;) om nu inte nya launcherpro blir snabbare som planerat... Då blir det svårare :P

Ytterligare ett tips, gör en lista på allt det som inte fungerar. Blir lättare att göra sitt val då :)

11. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Samma här faktiskt...
    Har du testat att köra Launcherpro på MIUI Tisu? det är grejer det!
    Jag slutade använda Romens egna UI eftersom jag märkte att det inte fanns någon backup för utseendet, så varje gång den där j*fla Koudelka uppdaterade ROMen var jag tvungen att göra nya mappar o flytta alla applikationer osv... kanske bara jag som missat det att det finns en backup grej?
    Men den har 1 sak som gör den riktigt guld, och det är alla inställningsknappar som finns när man drar ner statusbaren... sjukt enkelt och klockrent..

Än en gång, tack Koude!

12. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jo, körde med Launcherpro. Tycker inte om iOS :P Men jag flashade om för jag är bortskämd med acers 2.2 nu då alla funktioner fungerar :)

13. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hehe jag gjorde faktiskt detsamma imorse.. provar nu Acer UI med launcherpro över, börjar bli lite trött på att flasha om hela tiden hahaha... tror inte min mobil mår så bra heller, varken fysiskt eller psykiskt haha..

14. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nu har det blivit lite off topic.... men men :P

Hur fungerar batteritiden med Acer UI? Hört att den slukar batteri, och därför har de tagit bort den i t.ex. LS 2.2.0.0b2

15. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vet inte riktigt än, men så illa verkar det inte vara..
    har 67% just nu, använt telefonen sen klockan 7 imorse. spelat lite, lyssnat på musik i 1 timme. använt titanium backup ett par ggr och sms backup osv..
    nog drar den mer än vanlig android UI, men inte så mycket att det är ohållbart.

edit: en av de stora orsakerna till att jag bytte ifrån MIUI och Xian var att jag störde mig på att touchknapparna längst ner var för okänsliga...

Last edited: 4 okt 2010