Språk på "stock"-tangentbord?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av sigge_3, 4 nov 2011.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, då har man nya problem då.
    jag kör just nu med GO tangentbord men då jag börjar få ont om plats på telefonen tänkte jag gå tillbaka till "stock"-versionen av tangentbordet. problemet är att jag skriver ganska mycket på engelska i mail och så och det är lite därför jag kört GO just nu. Där kan man ju med en enkel knapptryckning byta språk och utseende på tangentbordet från svenska till engelska.

jag vet att "stock" har en liknande funktion men jag får inte den att fungera. I stock är standardspråket svenska och när jag går in i menyn och vill välja fler språk kommer tex, engelska UK, Engelska US, danska, norska, spanska m fl upp. jag väljer då engelska UK men när jag sen ska börja skriva någonstans (mail, mess, FB, Twitter) så kommer englelska utseendet på tangentbordet upp direkt och inte det svenska som jag har som standard. funktionen för att byta språk på stock är ju att "swipe" på mellanslag och det funkar inte heller för där finns inga alternativ. lägger jag däremot upp tex norska och engelska så kan jag byta mellan dessa språk men svenskan försvinner helt. hur fasen ska jag göra för att få detta att fungera? kan jag bara få in svenska i den meny där man väljer språk så löser sig ju allting eller om det är någon annan inställning jag behöver göra så jag får det som jag vill.

snälla hjälp mig med detta!