Språk

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mob1, 20 nov 2015.

1. Mob1

Mob1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Försöker beställa en mobil med ab från Comviq. Kruxet är att jag måste kunna ställa in telefonen till ett visst språk (i det här fallet farsi) har pratat med Comviq och dom säger att de inte kan informera vilka språk som är möjliga att byta till på en viss telefon. På Elgiganten menar dom att alla deras telefoner utom nexus har begränsat antal språk. Så kort sagt: Hur vet jag att ett visst språk är möjligt att installera när jag inte kan se den fysiska telefonen?

2. sysse

sysse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    LG G2 D802

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G2 D802
    Info:
    Stock + root
    Språken är väl samma för alla telefoner med Android, tangentbord för arabiska tecken finns att ladda ner.

3. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Du kan ju testa att ändra språk på telefonerna i butik, på Android 5.1 ser det ut såhär iaf:

Screenshot_2015-11-20-12-07-02.png

4. Mob1

Mob1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Språken är väl samma för alla telefoner med Android, tangentbord för arabiska tecken finns att ladda ner.

Tydligen inte, trodde det också, men jag har exempelvis en htc 8 och där finns inte exv persiska med. Men om jagförstår rätt så är det möjligt att få alla språk, men tillverkarna väljer att lägga in vissa språk för vissa områden, och det är inte möjligt att i efterhand lägga in språk (även om ju tangentbord finns att hämta som du säger)

Du kan ju testa att ändra språk på telefonerna i butik, på Android 5.1 ser det ut såhär iaf:
    Jo, men om jag förstår det rätt så kan det skilja sig från telefon till telefon beroende var de kommer i från och var det är tänkt att säljas, men jag kanske har fel här? att exv en viss telefon alltid är utrustad med ett visst språk. I så fall är det ju som du säger, bara hitta någon med "rätt" telefon och fråga. Vet bara inte om jag vågar chansa o beställa.

5. Mob1

Mob1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Nu har jag pratat med samsung. Dom kan inte garantera att ett visst språk finns med. "om telefonen säljs i Europa finns de vanligaste europeiska språken med" Är det inte väldigt märkligt att det inte går att få den här informationen?

6. Mob1

Mob1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har pratat med comviq igen. enda lösningen är att köpa en telefon, testa den, lämna tillbaks den om den inte har rätt språk. märkligt i en värld där folk reser och far som ini helvete.

7. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Skärmdumpen jag postade är från en ren Androidinstallation. Jag vet inte själv om språket du söker finns där men om så är fallet är en Nexus ett alternativ.

8. Mob1

Mob1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Ja, enligt vad jag fått veta är nexus den enda telefon där du kan räkna med så många språk att välja mellan...