Undrar om någon har testat Sprite Backup för Android. Inte nöjde med Mybackup då gratisversionen av programmet inte lyckades återställa mina kontakter efter rom-uppdateringen. Kan vara värt att slänga ut en 50-lapp på Sprite om andra användare tycker att det funkar bra. Länk till produktens hemsida: http://www.spritesoftware.com/products/android
Jag hade också problem med Mybackup och kontakterna men det var för att det och Gmailsynkningen inte fungerade ok tillsammans. Efter det låter jag inga andra program än Gmail synka/backupa kontakter. Kanske en lösning även för dig?
Exakt detta problem har jag! Nu funkar inte gmail synkningen längre. Får jag fråga hur du löste detta?
Jag struntade i Mybackup när det gällde kontakter och synkade enbart med Gmail. Innan du gjorde backup, hade du då synkat med Gmail? För i så fall kan du ta bort alla ur telefonen och synka om.
Bestämde mig för att synka med outlook och skippa backup mjukvara helt, har alla kontakter lagrade i mobilen och inte som gmail-kontakter så det får duga. Kontakter är ju det enda man egentligen inte vill förlora. Saker som ligger på sd-kortet som musik, film och spel är i min mening ingen mening att backa upp. Har ju oftast alla filer redan på datorn + att .apk-filer från butiken går ju enkelt att ladda ner igen.
Det jag är ute efter med en backup är att slippa återställa genvägar för det är nästan det som tar längst tid att få till efter ROM-byte. Tacka vet jag CM där man slipper wipe
Du vet inte om det finns något sätt att "konvertera" kontakterna igen? Jag är för sent ute nämligen. Det enda jag har kvar nu är Mybackup pissåterställningen
Kanske om du tömmer telefonen på kontakter och sedan återställer från Mybackup utan att låta telefonen synka mot Gmail. Om det då går att exportera kontakterna från telefonen till en fil så går den att importera i Gmail, sedan kan du tömma telefonen igen och synka med Gmail. Omständigt som fasen men det kanske fungerar. Alternativet kanske är att ta bort alla från Gmail, återställa Mybackup i telefonen och sedan synka så Gmail får allt från telefonen.
Åter till topic. ninjazin, jag började använda Sprite Backup igår och tycker såhär långt att det verkar bättre då man har möjlighet att backa kalendern också (vilket är mitt viktigaste vardagsverktyg). Återkommer om jag stöter på patrull. Edit: såg att SB bara kostar $0.99 nu!
Sprite verkar inte så tillförlitligt på Magic. Får t ex felmeddelande när programmet läser in installerade program ("Java.OI.xx"). Ska nog hålla mig till MyBackup trots allt.
Sprite funkade fint när den var Beta , så nu måste den vara bättre , kontakter och SMS bör man fixa via Wavesecure också om man inte vill ha SB. Jag återställer dock aldrig kontakter även via wavesecure , det blev dubbletter en gång det var inte kult