Fråga: Sprucket glas g4

Discussion in 'G4 - Allmänt' started by kallamejnicke, Mar 7, 2016.

1. kallamejnicke

kallamejnicke Infant Droid Medlem

Hejsan.

Någon som vet något ställe man kan byta enbart glaset på mobilen?

Ringde snabbfixat idag och sa att jag bara behövde nytt glas och får som svar att det går inte att byta enbart glaset på den modellen vilket inte är sant om man kollar guider på youtube så jag nämde det då erkänner dom att det visst går men dom tänker inte göra det.

Ringde också till LG support men samma svar där allt för o tjäna mer pengar antar jag.

Annars är det bara o spara ihop till 2000 kr lämna in den så dom för byta glas och lcd enhet.

2. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
  3. kallamejnicke

kallamejnicke Infant Droid Medlem

ok ...då vet jag bara o spara ihop till 2000kr för vågar mej inte på det själv.

4. Snah

Snah Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det där är ett jävla gissel. Skulle byta enbart glaset, inte digitizern, på min Samsung Galaxy S4 i höstas efter att jag skaffat G4:an. Kollade runt en massa och fick samma svar: Digitizern och glaset går inte att köpa var för sig, så det går inte att få endast en av dem bytt. Skulle gissa att det är samma idioti för LG och andra märken. Hittade till slut Mytrendyphone, och de kunde fixa glaset till SGS4:an för ca 500 kr! Kollade hos dem nu, men tyvärr gör de inte det för G4. Du kommer dock ner till 1484 kr. Alltid nåt.

5. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Problemet är att lcdn är fastlimmad till digitizern och man behöver speciell utrustning för att separera dem. Som sagt är man händig så kan man göra det själv men du måste ändå limma fast glaset till lcdn och då behövs speciellt lim + uv ljus.

6. mena

mena Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är smidigast att köpa LCD och ram i ett stycke färdigmonterad och sedan flyttar du bara över alla komponenter. Inte alls svårt och LG G4 är dessutom väldigt enkel att skruva i enligt i fixit.

Lite snabb sökning på Ebay så finner man LCD med frame för 700kr från England. Då tar frakten inte så lång tid kanske en vecka istället från Kina där du kan köpa dem för 400-500kr men då är leveransen 4veckor.
    http://www.ebay.com/itm/Black-LG-G4...770591?hash=item4d3e3e951f:g:YSYAAOSwGotWnEY1

Brukar finnas fina guider som visar steg för steg på youtube och känslan när du fixat det själv är priceless.

7. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kollar man reviews på den köparen verkar det vara en kinesisk säljare.

Verkar mycket svårt att hitta någon som säljer god kvalitet, förutom att köpa orginal då från LG.

Någon som köpt screen+digitizer+frame som kan rekommendera en säljare?