SSH service för tunnelbyggande

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av tubstr, 17 apr 2010.

1. tubstr

tubstr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag är en inbiten SSH-tunnelmänniska och vill helst köra all min surf, mail (imap/smtp) genom SSH tunnlar. Kalla mig paranoid eller inte ... :) Men, det löser också div. smtp problem osv när man alltid kan posta till en server. Samt, att all data är krypterad.

Jag har latchat lite med ConnectBot, den funkar.. men.. jag skulle önska följande
    - Möjlighet att spara lösenordet
    - Att tunneln går upp automatiskt när nån app försöker använda den (alltså, sparade lösenord och fördefinierade forwards), likaså att den går som en service.
    - Widget som indikerar om tunneln är uppe eller inte

// T

2. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Föredrar själv också SSH-tunnling, använder det för flera sorters trafik både via Android och för PC, framför allt för jobbets skull.

Vad gäller ConnectBot kan du använda public key-autentisering, där du kan välja om du vill ha lösenord på den privata nyckeln eller inte. Även om man har lösenord på den privata nyckeln tror jag man kan ställa in hur lång tid lösenordet gäller innan man måste ange det igen, alternativt att det gäller oändlig tid efter att programmet startats.

Att trigga på portanvändning tror jag inte ConnectBot stöder, men att göra en service som lyssnar på en port och sen kör igång ConnectBot borde kunna gå.